• Gurkjävel

    Avtändning Gabapentin

    Hej alla. Jag tror jag går igenom min första avtändning någonsin. Så otroligt jävla obehagligt. Kall och varm om vartannat, svettas och fryser, kramper i benen, ångesten är skyhög. Jag har alltid hatat julafton, nyårsafton, högtider och december överlag. Bestämde mig för att i tisdags sluta cold turkey. Någonstans kom det till insikt för mig att jag inte kan hålla på med substanser längre. Har levt i flera år med missbruk i familjen, varit med om så mycket skit barn inte ska behöva vara med om (allt började när jag var 14). Fick en psykisk käftsmäll i somras som jag verkligen inte förtjänade och mitt bryende gick ner i botten. Har tagit en hel del utöver gabapentin, men aldrig åkt på en avtändning som är så jävlig som denna...

    Har medicinen utskriven för mina smärtor egentligen och har knaprat för mycket från och till. Men för några dagar sedan blev jag less på mig själv, jag har aldrig missbrukat förut, men det är exakt det jag håller på att glida in i nu. Eller faktiskt varit i, om än bara ett litet tag. Men det får vara nog någon gång. Tror mest jag är ute efter lite pepp, stöd, diskussion, distraktion. Behövde skriva av mig. Så någon med liknande historier? Eller historier överlag? Dela gärna med er..

  • Svar på tråden Avtändning Gabapentin
  • Anonym (oj)

    Avtända på gabapentin? Är det ens möjligt att få ett rus av dom? Vilka doser har du tagit?

  • Gurkjävel

    Japp fullt möjligt... Men toleransen ökar fort. 1,8g har varit min dagsdos utskrivet. I början behövde jag typ 600mg för att känna av litegrann. Men nu kan jag ta uppemot 6g ibland för utan att ens bli lika påverkad som i början.. Så allt från strax under 2g-6g i drygt 2 månader. Inget att rekommendera. Fyfan verkligen.

  • Anonym (oj)
    Gurkjävel skrev 2018-12-20 15:06:10 följande:
    Japp fullt möjligt... Men toleransen ökar fort. 1,8g har varit min dagsdos utskrivet. I början behövde jag typ 600mg för att känna av litegrann. Men nu kan jag ta uppemot 6g ibland för utan att ens bli lika påverkad som i början.. Så allt från strax under 2g-6g i drygt 2 månader. Inget att rekommendera. Fyfan verkligen.
    Jag tar 3,2 g per dag för smärtor och jag känner verkligen inget rus....
  • Gurkjävel
    Anonym (oj) skrev 2018-12-20 16:16:03 följande:

    Jag tar 3,2 g per dag för smärtor och jag känner verkligen inget rus....


    Nej jag kände inte av ett rus nu heller på 1,8g. Toleransen skjuter högt i taket och fort, därför jag knaprat uppemot 6g ibland. Det är verkligen inget att eftersträva... Det enda som hjälpt lite mot denna äckliga AT är benso. Men är försiktig som fan med det också. Runt en vecka sägs det att man ska gå igenom efter cold turkey... Men känns orimligt långt nu ändå :(
Svar på tråden Avtändning Gabapentin