10 åring med fruktansvärt humör
Min dotter är 10 år, 11 om några månader. Jag känner att jag är så trött på hennes humör. Hon har alltid varit envis och viljestark men nu blir Hon jättearg så fort jag inte förstår vad hon menar, om hon inte har någon kompis att umgås med en dag osv. Hon svär en massa också just nu och idag trampade hon mig på foten i affären för hon blev arg. Jag hämtade henne på en aktivitet idag och så fort hon får syn på mig så släpper hon loss alla känslor och det både kommer tårar, sura miner och allt. Jag förstår att hon håller inne mycket känslor hela dagarna men hur ska jag få henne att förstå att jag inte är nån skräphög hon kan dumpa allt sitt skit på? För så känner jag mig. Hon är faktiskt nästan aldrig trevlig mot mig just nu utan allt är bara fel. Det är ganska tungt att vara ensamstående mamma just nu. Hennes pappa bor i ett annat land.
Jag älskar henne och mycket är mitt fel för jag har skämt bort henne för mycket säkert. Hon har också kommit in i puberteten för nått halvår sen. Har fler det som mig? Vad kan jag göra? Hon får inte ta hem någon kompis heller denna veckan för hon har betett sig så illa mot mig när hon haft kompisar här.
Hon får gärna berätta om sina problem för mig men det är inte ok att ta ut all ilska på mig och bete sig illa..