• mayilin

    Hur gör ni som firar jul på flera ställen med alla julklappar?

    Vi har två barn och firar alltid hos min sambos föräldrar på fm/em och sedan åker vi vidare till min familj på kvällen. För att det inte ska bli konstigt för de andra barnen så öppnar vi våra julklappar hemma innan vi åker. Det blir ju såklart julklappsutdelning på de andra ställen också då alla barnen får från resp familj. På så vis blir det inte orättvist eller kan skapa avundsjuka sinsemellan barnen. Min syster däremot vill inte rätta deras tradition utan vill prompt öppna alla barnens julklappar på kvällen (minst 8 klappar vardera) samt från de andra familjerna. Då blir det att mina barn sitter med kanske 3 klappar och kusinerna med ett 12-tal. Lite udda fördelat. Mina barn är inte bortskämda och skulle inte göra någon scen av det men jag tycker inte att det är optimalt. Hur tycker ni? Är jag ute och cyklar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gör ni som firar jul på flera ställen med alla julklappar?
  • Anonym (kvällstomten)

    Jag skulle tagit med barnens klappar. Jag tycker att man ska öppna julklapparna på kvällen och inte på morgonen.

  • Anonym (alla ställena)

    Vi firar alltid jul hos mina föräldrar på julafton och makens på juldagen och alla familjer har gemensamt bestämt att alla barn får 3 klappar att öppna per ställe. Finns det mer klappar så tar vi med dem hem i en fin säck som mer eller mindre smugglas ut till respektive bilar och delas ut hemma. Vi har valt att använda extraklapparna som nedräkning till nyår, det har fungerat utmärkt i 7 år.

Svar på tråden Hur gör ni som firar jul på flera ställen med alla julklappar?