• Dax för barn

    MA, missfall x3, ofostrig graviditet

    Hej
    Delar men mej av min resa. Kanske är det nån där ute som varit med om något liknande och har tips på hur man ska lyckas med en hel graviditet.

    På ett år har jag hunnit med att bli gravid 5 gånger....

    Min story..
    Slutade med P-piller, hade en mens och sen blev jag gravid. Fick en blödning i v 14, visade det sej på vul att fostret dött i v 10. Cytotec nästa, allt kom inte ut utan blev skrapning. En mens i mellan, gravid igen, slutade i missfall v 7. En mens i mellan, gravid igen, slutade i missfall i v 6. En mens i mellan, gravid igen, slutade med tidigt missfall v 5-6. Då begärde jag att få en missfallsutredning, massa prover togs på både mej och min man. Inga kromosomavvikelser, ingen förhöjd risk för blodproppar, inga klara besked varför det inte funkar. Blev iaf efter 2 menser gravid igen så då pausade de utredningen. Åkte in för tidigt vul i v 6 då såg de bara en hinnsäck, tillbaka igen veckan efter då hade hinnsäcken växt ordentligt men fortfarande ingen foster. De ville inte ta beslut då utan krävdes 2 vul till innan de kom fram till det jag redan fattat att det va dags för Cytotec igen. Gigantisk blödning och jätteont. Tur man är lite äldre så man vet vad kroppen tål psykiskt och fysiskt. Nu väntar jag på att göra ett nytt gravtest för o se om kroppen fattat att den ska sluta va gravid.

    Är det någon som varit med om nåt liknande? Någon som har tips?

    Mitt normalt stadiga humör svajar riktigt ordentligt när jag är gravid och det har varit ett tufft år framförallt för min stackars man som ständigt hamnar i kläm när humöret svajar..... Som tur var har jag lyckats välja en fantastiskt "tålig" man!

    Är 35 år och vill gärna hinna med och få ett par barn innan det är för sent.
    Är i och för sej nöjd att jag är lite äldre för i yngre dagar hade det varit svårt att klara sej igenom detta året. Nu är man lite mer stadig och stabil på jorden!

    MEN hur svårt kan det va o bara få ett gäng barn?!?!??!

    /en som verkligen tycker att det är vår tur nu

  • Svar på tråden MA, missfall x3, ofostrig graviditet
  • Anonym (Tråkigt)

    Vad mycket du har gått igenom. Hoppas nästa graviditet går bra och att ni får en liten.

    Har två sena missfall men läkarna vet vad det beror på så jag har inte genomgått en utredning men jg undrar som i ditt fal - har dom kollat sköldkörteln?

    Jag bor i Västmanland och nytt här under 2018 är att man kolla sköldkörteln vid inskrivning för om man har problem med den så kan det öka risk för missfall.

    Men dom kanske har kollat upp det ?

  • Dax för barn

    Kan tillägga att sen jag på ut detta så har jag fortsatt min story på samma tragiska sätt...trotd cytotecen o gigantisk blödning så kom inte åkt ut så 2 månader efter så hade jag fortfarande inte fått regelbunden mens utan mest lite småblödningar lite då o då. Åkte tillbaka o de konstaterade att det va dax för ytterligare en skärpning. Efter det så blev jag gravid med bara en mens i mellan o då åkte jag in för kontroll direkt, förata vul visade typ inget för det va för tidigt men skulle återkomma veckan efter men det behövdes inte för då hade jag redan fått ytterligare ett missfall. Det 6e. Nu är jag gravid igen, denna gången provar dom behandling. Egentligen helt på måfå för det finna inga belägg att det borde hjälpa men känns gött o göra nåt annorlunda iaf. Behandlas nu med innohep, blodförtunnande sprutor morgon o kväll. Ska bli spännande på vul nästa vecka, se om nåt levande är där inne.

    Nån som varit med om liknande resa. Det är påfrestande för kroppen att vara gravid 7 gånger på 2 år!!!

Svar på tråden MA, missfall x3, ofostrig graviditet