• Emerencia

Namnet Aurora

Jag älskar namnet Aurora, tycker det är så vacker. Betyder morgondagens gudinna, själv tänker jag inte på törnrosa men kan nog tänka mig att en del gör det. Kanske rent av tycker namnet bara tillhör sagor. Skulle jag få en flicka hamnar nog Aurora på listan av möjliga namn. Men jag är orolig att folk skulle reagera negativt. Jag är inte sådan som vill utmärka mig eller vara speciell. Tycker helt enkelt namnet är fint. Vad anser folket i allmänhet? :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namnet Aurora
  • Busarew

gillar det inte. Det får mig att tänka på rårörda lingon

• EcoMalin11

Tänker på försvarsövningen förra året som hette Aurora... Nepp inget namn för mig :)

• Busarew

men det spelar väl egentligen ingen roll vad andra tycker. huvudsaken är ju att du tycker att det är fint och eftersom du älskar det namnet så gör du rätt i att döpa din dotter till det

• Vejden

Ja, jag tänker på Törnrosa men tycker ändå det är väldigt fint.

• Emerencia

Jag vill ju inte att mitt barn ska bli mobbad för sitt namn :( Jag får nog fundera en eller två gånger till innan jag har det som alternativ. Kanske får lägga in det som andranamn istället.

• telly

Hade det som förslag men dels är det lite svårt att uttala och dels betyder det norrsken så det gick bort för min sambo.

Glad norrländska med triss i tjejer!
  • Busarew
    Emerencia skrev 2018-12-21 20:59:58 följande:

Jag vill ju inte att mitt barn ska bli mobbad för sitt namn :( Jag får nog fundera en eller två gånger till innan jag har det som alternativ. Kanske får lägga in det som andranamn istället.

Det tror jag absolut inte barnet kommer bli. Aurora är svårt att rimma på, det skulle va värre om du döpte henne till t.ex Lisa eller kajsa
  • Lilyje

Jag tycker Aurora är ett fint namn, men inget jag skulle ge en människa.

Min pappa jobbade på en båt som heter Aurora, så skulle jag döpa något till Aurora så hade det få bli en katt eller något :)

M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Emerencia
    telly skrev 2018-12-21 21:01:15 följande:

Hade det som förslag men dels är det lite svårt att uttala och dels betyder det norrsken så det gick bort för min sambo.

Ja just det, norrsken betyder det ju. Var morgondagen gudinna som hette Aurora, så var det. Tack :)
Svar på tråden Namnet Aurora