• Anonym (Calle)

Vill fria till min flickvän!

Hej och god jul på er =)
    Jag har sedan i somras gått i tankarna om att fria till min underbara flickvän som är mitt allt!
    Vi firade jul hos hennes familj förra julen och iår ska vi hem till mina föräldrar och fira med min släkt. Jag har tänkt att fria till henne på julafton.
    Tanken är att efter alla öppnat sina paket så ska jag gå ner på knä framför henne och säga några ord om hur mycket jag älskar henne osv och fria till henne.
    Ska skriva ner det jag tänkte säga på ett papper och lära mig det utantill.

Vad tror ni om det? Vill att det ska bli perfekt och romantiskt!

• Svar på tråden Vill fria till min flickvän!
  • neverpreggo

Om hon gillar sådant så är det väl helt okej och att du är helt säker på att hon svarar ja.

Jag hade föredragit något mer privat.

• LillaTjockaBertil

Har ni pratat om giftermål eller förlovning tidigare?

Jag frågar eftersom inte alla gillar den typen av frieri. Att fria inför publik gör ju att man i princip tvingar personen man friar till att säga ja.

• Anonym (Nja)

Om ni är ensamma, ja. Är det folk omkring, speciellt dina släktingar så nej.

• Anonym (Calle)
    neverpreggo skrev 2018-12-21 21:52:06 följande:

Om hon gillar sådant så är det väl helt okej och att du är helt säker på att hon svarar ja.

Jag hade föredragit något mer privat.

Du tycker det är bättre att fria till henne när vi är själva?
    Om jag är säker på att få ett ja? Det är väl ingen kille :) Men man hoppas!
  • Scoops

Har du inte möjlighet att göra något romantiskt vara för er två? Tänker att hon måste stå väldigt nära din familj för att uppskatta att de tittar på..

Men varför inte duka upp en imomhuspicknick med rosor på sängen eller ev backen promenad i snölandskap med ljuslyktor som backdrop (om ni bor så till)?

• neverpreggo
    Anonym (Calle) skrev 2018-12-21 22:11:14 följande:
    Ja. Det hade jag velat och jag tror att även många andra skulle klara sig bra utan ett storslaget frieri. Ta en promenad, åk skrana eller ha en picknick utomhus.
  • Anonym (M)

Jag hade inte uppskattat det mitt framför hela familjen.. Gå hellre iväg ut på en mysig promenad, prata om hur mycket du älskar henne, gå till någon mysig plats och fria till henne! Ett frieri är ett privat och fint minne som två ska dela med varandra, inte hela släkten enligt mig.. Sen vid julbordet eller vid paketöppnandet kan ni avslöja vad som skett och DÅ får resten bli glada och rörda!

• Anonym (försiktigt)
    Anonym (Calle) skrev 2018-12-21 22:11:14 följande:
    Jag är en tjej. Min kille friade till mig på julafton förra året på precis det sätt som du tänker dig. på knä framför alla släktingar och stora glanska platta ord och en ring i en ask.

Han fick tvärt nej och jag blev sktsur på honom. Hela förhållande höll på att gå i stöpet för hans tilltag och julen var absolut förstörd. 

Var försiktig.
  • DeathByPickles

Har ni överhuvudtaget pratat om/kommit överens om att gifta er innan? Annars skulle jag göra det innan jag friade alls. Oavsett om jag gjorde det privat eller offentligt sas. 
    Trodde det var så alla gjorde? O_o

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
Svar på tråden Vill fria till min flickvän!