• Anonym (Dricker för mycket.)

    Jag solgte bilen och slutade köra.

    Jag märkte ju till sist, efter att inneha körkort i nästan 30 år, att jag hade kört bil, ganska ofta, efter att jag hade druckit. Jag blev aldrig stoppat, och det hände aldrig någonting, men till sist kände jag jag mig som en potientell mördare, och blev så rädd för mig själv, att jag solgte min älskade bil, och slutade köra, helt och hållet. Jag köpte en fin ny cykel i stället. Det bästa jag gjort, och det är underbart att cykla i stället. Till jobbet pendlar jag med tåg och buss. Sparar flera 1000 i månaden på inte att ha bil, känner mig lugn, o h aldrig stressat.

    Tänk på det alla ni, som också tycker om alkohol. Kör AllTID på

    0! Finns ingen annan gräns!

    Gillar fortfarande alkohol, kan styra det, jobbar heltid, och dricker bara på helger. Inte för mycket, men tillräckligt för att jag kunde sätta mig bakom rätten och bara köra till Ica! Det skall så lite till, innan man tappar i omdöme. Tackar min Gud? För att det aldrig hände någonting. Kör försiktigt, och en riktig underbar jul till er alla! Och ni som kör: drick julmust!

  • Svar på tråden Jag solgte bilen och slutade köra.
  • Anonym (Dricker för mycket.)

    Ha ha, nej det är lika illa.

  • Anonym (Dricker för mycket.)

    Så nu är det lilla julafton, och många kanske beger sig iväg till släkten? Kanske bor de uppåt i landet? Själv är jag i Skåne, och ja, det är även vit jul här, runt 0 strecket, förrädisk. Så alla kära medmänniskor, kör försiktigt, och på 0! Håll god avstånd till med bilisterna, och kolla inte på maxhastigheten på vägskyltarna. Kolla på vägläget.TomteHjärta

  • Anonym (E)
    Anonym (Dricker för mycket.) skrev 2018-12-23 11:03:30 följande:

    Så nu är det lilla julafton, och många kanske beger sig iväg till släkten? Kanske bor de uppåt i landet? Själv är jag i Skåne, och ja, det är även vit jul här, runt 0 strecket, förrädisk. Så alla kära medmänniskor, kör försiktigt, och på 0! Håll god avstånd till med bilisterna, och kolla inte på maxhastigheten på vägskyltarna. Kolla på vägläget.


    Här uppe har vi då -22?...
  • Anonym (Dricker för mycket.)
    Drottningen1970 skrev 2018-12-23 22:33:48 följande:

    Bra val.

    Nästa steg är att inse att du har alkoholproblem.


    Det var ju därför jag slutade att köra.
Svar på tråden Jag solgte bilen och slutade köra.