• Zenon

Negativa saker med att vara i ett förhållande?

Jag tänkte här att man kunde skriva alla dom negativa saker som man tycker finns med att vara i ett förhållande.
    Jag googlade som fan men fick inga träffar typ.
    Men att googla "Positiva saker med att vara singel"
    Gav tusentals.
    Nu menar jag generella grejer, och inte specfika saker från vålds förhållanden osv.
    En sak jag kommer på är att man får mindre tid.
    Fler saker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-12-22 16:12
    Jag vill inte höra "Inga negativa saker" det bidrar inte till min ökade rehab. Då kan ni skapa en tråd "Positiva saker med att vara i ett förhållande" lr om jag skapade den, mins ej!

• Svar på tråden Negativa saker med att vara i ett förhållande?
  • Långbenopluto

Mindre tid? Mindre tid för vad?

Jag ser inget negativt med att vara i et förhållande så länge man mår bra och blir behandlad med samma respekt som man ger tillbaka.

• Anonym (Mia)

Inget negativt att vara i en bra fungerande relation.

Är den inte bra och fungerande ska man lämna på en gång.

• Zenon

Jag vill inte höra "Inga negativa saker" det bidrar inte till min ökade rehab. Då kan ni skapa en tråd "Positiva saker med att vara i ett förhållande" lr om jag skapade den, mins ej!

• Anonym (eee)

Jag fattar inte heller vad som menas med att man får mindre tid. Man har väl exakt lika mycket tid alltid (24 timmar/dygn). Om det menas att man är ensam mindre tid så ja, men det är väl därför man är med någon, för att man inte vill vara ensam

Ska jag försöka TS, att komma på något negativt så är det att man kan behöva kompromissa och kanske inte alltid får det som man vill. Tex hur vill man fira jul? Vill man väldigt olika måste man kompromissa och om man ofta är den som får ge vika så blir det inte kul

• Anonym (E)

Att man måste jämka ihop sig om när man ska ha semester, hur man ska fira jul, hurdags man ska gå och lägga sig, vad man ska äta etc. Att man har en annan människa VÄLDIGT nära inpå sig vilket kan vara oerhört irriterande emellanåt, även om det ofta är alldeles underbart. Att det finns förväntningar om att man ska vara en del av partnerns familj oavsett hur personkemin med dem fungerar.

• Anonym (Singel)

1. Man måste kompromissa om saker

2. Man förväntas umgås även när man helst vill träffa någon annan eller vara själv

3. Det stökas ner mera-mer att städa

4. Man (om man inte har ett öppet förhållande), går miste om en del snyggingar

5. Man förväntas tycka det är roligt att hälsa på den andres släkt o vänner

• Anonym (...)

Någon kan ha ätit upp det goda man sparat till sig själv i skåpet.

Den andra kanske snarkar.

Man slipper bråka om vem som ska göra hushållsarbetet/vem som stökat.

Ingen som tagit badrummet när du har bråttom på morgonen.

Du behöver inte ha dåligt samvete över att du tycker ngn är attraktiv/flirtar/ser på porr

• Anonym (Silverräv)

Något jag hatar är partners som lägger sig i hur jag gör och sköter saker. Typ bilar, båtar, hus, whatever.

Frågor och/eller synpunkter om vem jag umgås med.

Kommentarer om utseende och/eller stil.

Klankande på mitt jobb.

Är för övrigt singel och trivs utmärkt med det.

• Anonym (Angela)

Kompromissa! Att alltid sätta litelite av sig själv åt sidan för att respektera och ta hänsyn till en annan. Inte alltid få göra exakt som man själv vill! Ett förhållande är ju ändå ett samspel, takes two to tango.

Men fy för att göra det hel tiden varje dag. Jag har bott ensam för länge för att finna det som något givande!

Svar på tråden Negativa saker med att vara i ett förhållande?