Pentra skrev 2018-12-22 21:15:59 följande:
Det var den diagnosen jag fick med just de symptomen som beskrivs i trådstarten. MEN, jag skrev även direkt efter att TS skall ringa 1177! Sedan när blev det ett felaktigt råd att ringa 1177?! Du måste väl vara mer än lovligt korkad som anser det vara ett dåligt/felaktigt råd att ringa utbildad personal?! ... /Pentra
Det är möjligt. Men jag är ganska säker på att du har en depression eller någon ångestproblematik i bakgrunden också. Och som du också vet, så går en panikattack över.
1177 kommer inte kunna avgöra via telefonen om ts har en panikattack eller en hjärtinfarkt. Det krävs en fysiologisk undersökning för det. Och symptomen Ts beskriver, och ännu mer hur hon beskriver det. Jag är utbildad, och jag säger att en panikattack är mycket osannolikt, och jag har jobbat inom psykiatrin.
Och hur jag kan bedöma det här? I dina inlägg så ser jag mycket försök till själv medicinering, eller finna någonting som kan få dig må lite bättre. Vitaminer och mineraler mm. Och den felaktiga informationen om tex vaccin så har du fått via internet. Och det säger mig att du söker mycket på sådant, och läser om kroppen en hel del. Och det gör man när man inte känner sig frisk. Jag tror du ännu tror det finns en fysiologisk orsak till ditt mående. Och du kan ha rätt. Mycket vet vi inte om kroppen. Som tex d-vitamin brist kan ju ge en del diffusa symptom och trötthet.( Så kan mycket annat också). Men det gör det ju bara om man verkligen har en brist. Anors är det inte det, utan någonting annat.
Och jag är inte förvånad att du har haft panikattacker. Men som du vet så måste man utesluta annat innan man kan bekräfta det.
Och dessa symptom som TS beskriver så kan vara EXTREMT allvarliga. Och därför ska man åka in akut. Så ska man även göra vid sin första panikattack, för det kan lika väl vara en hjärtinfarkt. Det vet man först efteråt, och följande gång är det lättare att veta vad som händer, och man behöver inte åka in.
Av TS år jag inte en känsla av att det finns en historia av psykiatrisk karaktär. Texten är kort och klar, hon är frisk för övrigt. Inte en lång utläggning om stressfaktorer i livet, mm. Och då är det mer troligt att det är fysiologiskt.