• KM123

Tips på en teamaktivitet för en blivande pensionär

Hej,

inom ca 2 månader kommer en av mina kollegor att pensionera sig. För att visa henne uppskattning vill jag gärna ordna en halvdag med någon form utav aktivitet, tillsammans med några andra kollegor från jobbet som står henne lite närmare. Jag tänker mig att ta det på en lördag, alternativt söndag och noteras ska också att vi bor i Stockholm.

Jag skulle gärna uppskatta tips på någon aktivitet lämplig för en grupp, där åldrarna varierar mellan 30-65. Det ska helst vara något aktivt men samtidigt som en 65-åring klarar av. Eftersom jag är rätt ny på jobbet vet jag inte exakt allt som hon tycker om men hon är väldigt social, gillar att resa, dricka vin, tycker om hundar och är vid god vigör. Hon är dessutom väldigt ung för att vara 65 år, om jag säger så.

Min tanke är att lägga upp dagen som följer:

- aktivitet under tidig eftermiddag - något som håller på i 2-3h
    - ta en drink någonstans under tidig kväll
    - ha sen middag hemma hos min sambo och mig på kvällen

Det är just den första "aktiviteten" som jag har lite bekymmer med. Jag tänker bolla den frågan med ett par kollegor efter nyår men skulle gärna uppskatta tips från er här så länge. Jag vill gärna ha en aktiv aktivitet men som en 65-åring samtidigt klarar av. Inte alltför dyrt (säg 2-300kr pp max). Det jag kommit att tänka på hittills är följande:

- ett escape room
    - testa på virtual reality (verkligen kul for en 65-årig dam dock?)
    - temafotografering - detta kan bli ett roligt minne men har ej hittat något i Sthlm
    - Vinprovning - detta skulle kunna fungera men i och med att vi ändå tänker gå ut sen och ha middag hemma hos oss (det sistnämnda vill jag helst av allt inte byta ut) så är det risk att det blir kaka på kaka
    - 100 point challenge - ett slags tipspromenad i Sthlm
    - danskurs (om vi får ihop 5-6 pers eller fler)
    - pralinkurs - kanske lite väl mycket stillasittande dock

Jag tänker fortsätta klura på det men om någon av er har en idé vore det verkligen uppskattat!

Svar på tråden Tips på en teamaktivitet för en blivande pensionär