• Sötsug

    Bugaboo Buffalo. Någon som har koll?

    Har köpt en begagnad Bugaboo Buffalo från 2017. Har försökt läsa instruktionsboken men den svarar inte på två frågor.

    Ovanför fästet till sittdels-/liggdelsramen finns en röd pil. Vad används denna till?

    När vagnen har liggdelen och man står still och "guppar" med vagnen glappar liggdelen. Ska den göra det? Den rör sig typ 2 cm upp/ner. Även om man själv vickar på liggdelen känner man detta. Är detta något man skruva åt eller liknande?

  • Svar på tråden Bugaboo Buffalo. Någon som har koll?
  • närkommertrean

    1. Nu kommer jag inte exakt ihåg det här med den röda pilen men tror den ska stå med spetsen mot spetsen på en pil på ramen för att man ska se att den är rak. Alltså, som den ska vara med liggdelen på eller mär man har sittdelen i fullt liggläge.

    2. Den ska guppa, det är fjädringen.

  • Sötsug
    närkommertrean skrev 2018-12-25 18:28:05 följande:

    1. Nu kommer jag inte exakt ihåg det här med den röda pilen men tror den ska stå med spetsen mot spetsen på en pil på ramen för att man ska se att den är rak. Alltså, som den ska vara med liggdelen på eller mär man har sittdelen i fullt liggläge.

    2. Den ska guppa, det är fjädringen.


    Tack för svar!

    Men när pilarna är mot varandra lutar liggdelen väldigt mycket nedåt i huvudändan.

    Fjädring? Det känns inte mjukt eller så, utan är i fästena som liggdelen sätts fast i som glappar. Fjädring känns väl mjukt? Att man kan få till ett gung? Om du förstår hur jag menar? Detta är mer styvt. Ungefär som att det glappar.
  • närkommertrean
    Sötsug skrev 2018-12-25 19:59:49 följande:

    Tack för svar!

    Men när pilarna är mot varandra lutar liggdelen väldigt mycket nedåt i huvudändan.

    Fjädring? Det känns inte mjukt eller så, utan är i fästena som liggdelen sätts fast i som glappar. Fjädring känns väl mjukt? Att man kan få till ett gung? Om du förstår hur jag menar? Detta är mer styvt. Ungefär som att det glappar.


    Hmm, jag kommer inte riktigt ihåg. Tyvärr har vi precis packat ner vagnen i väntan på nästa barn så jag kan inte kolla. Kanske är det när man ska fälla den med sittdelen kvar på...

    Det är lite speciellt med Bugaboo men det är så det ska vara. Den är inte så gungig, vilket jag gillar för det är ett helvete att häva gungiga vagnar. Har man vagnen bredvid sig och man vill röra lite på den för att få bebisen att komma till ro räcker det med att vicka på liggdelen istället för hela vagnen.
  • Loppan84

    Undrade också över det där med pilarna kommer jag ihåg. Kommer inte ihåg exakt vad det var men det varnar inte helt logiskt med liggdelen, men tror kanske med sittdelen? Ignorera dem

  • LittleSunshine84

    Låter inte rätt att liggdelen rör sig två cm upp? Klickar den i ordentligt? Hör du klicket och drar liggdelen rätt upp. Vad händer då?

  • Sötsug

    Jag har lyckats googla mig till ett svar som Bugaboo gett på Twitter att om den röda pilen pekar uppåt betyder det att loggdelen är i fel läge. Pilarna ska således vara skiftande och inte mitt emot.


    LittleSunshine84 skrev 2018-12-26 04:48:52 följande:

    Låter inte rätt att liggdelen rör sig två cm upp? Klickar den i ordentligt? Hör du klicket och drar liggdelen rätt upp. Vad händer då?


    Den rör sig inte uppåt? Den sitter liksom fast i mitten men går att vicka 2 cm åt varsitt håll.

    Är som att glappet sitter u själva fästet. Jag hör klicket och sen fastnar så det är inte det.
  • Loppan84
    Sötsug skrev 2018-12-26 21:08:30 följande:

    Jag har lyckats googla mig till ett svar som Bugaboo gett på Twitter att om den röda pilen pekar uppåt betyder det att loggdelen är i fel läge. Pilarna ska således vara skiftande och inte mitt emot.

    Den rör sig inte uppåt? Den sitter liksom fast i mitten men går att vicka 2 cm åt varsitt håll.

    Är som att glappet sitter u själva fästet. Jag hör klicket och sen fastnar så det är inte det.


    Det är väl bara fjädring kanske, är ju så bea fjädring i bugaboon därför de sover så gott i den jämfört med andra vagnar även om man kör över värsta grusvägen hehe Hör du klicket och liggdelen verkligen sitter fast i bägge sidor så är det säkert ok. Testa att lyfta vagnen försiktigt i bygeln (när du inte har bebisen såklart och se att bägge sidor har klickat?
  • Loppan84
    Loppan84 skrev 2018-12-26 21:37:48 följande:

    Det är väl bara fjädring kanske, är ju så bea fjädring i bugaboon därför de sover så gott i den jämfört med andra vagnar även om man kör över värsta grusvägen hehe Hör du klicket och liggdelen verkligen sitter fast i bägge sidor så är det säkert ok. Testa att lyfta vagnen försiktigt i bygeln (när du inte har bebisen såklart och se att bägge sidor har klickat?


    Men nej ser nu att du skriver att den inte gungar utan glappar, låter ju inte helt bra. Kan du inte gå in till en återförsäljare och be dem kika på den?
  • Sötsug
    Loppan84 skrev 2018-12-26 21:40:29 följande:

    Men nej ser nu att du skriver att den inte gungar utan glappar, låter ju inte helt bra. Kan du inte gå in till en återförsäljare och be dem kika på den?


    Har ingen återförsäljare i min kommun dessvärre...
Svar på tråden Bugaboo Buffalo. Någon som har koll?