• tisse_tuss

Blödning som kommer och går v.10 - normalt eller missfall?

Är gravid i v. 10 och i lördags (tre dagar sen) vaknade jag upp med bruna flytningar efter att ha haft sex kvällen innan, tänkte att det förmodligen berodde på sköra slemhinnor och oroade mig inte så mycket. På kvällen eskalerade det med färskt blod som syntes på papper när jag torkade mig men inget på bindan, dagen efter bara blodblandade flytningar och igår ingenting alls på hela dagen. Men så vaknar jag idag med en blödning, färskt blod med stänk i bindan. Har under dagen inte blivit värre, är liksom en blödning som syns om man ?trycker? in pappret lite i öppnigen men ingenting i bindan. Kände efter en gång med fingret också (jättedumt jag vet) och då var det mycket mörkrött blod vid tappen, men varför kommer det inte ut? Har lite ont, typ växtvärk/molvärk men inte hugg eller stark smärta. Blödningen känns mer som typ spotting än mensblödning men så konstigt när den försvinner och sen kommer tillbaka under flera dagar.

Har sett ett hjärta för 5 dagar sen och då var allt bra. Gynakuten vill ej ta emot pga hög belastning och med tanke på att jag inte blöder så mycket så rådde hon mig att avvakta då väntetiden är extrem idag. Funderar på att kontakta mvc/gyn när allt öppnar på torsdag om det inte blir värre Symptomen kommer och går också, igår hade jag mitt vanliga illamående men idag är det mycket lindrigare och brösten ömmar inte.

Har någon haft upprepade småblödningar där det gått bra eller tror ni att det här betyder missfall?

• Svar på tråden Blödning som kommer och går v.10 - normalt eller missfall?
  • Idaa86

Hej! Av egna erfarenheter så har mina tre missfall börjat med bruna/rosa flytningar. Har mitt tredje MF just nu och jag börjar bli rätt less på det här nu. MEN jag har hört talas om många som är gravida som har blött, så det behöver inte vara så i ditt fall. Ligg på så att du får en tid in till gyn, för det värsta med allt det här är tycker jag att gå i ovisshet.

Lycka till!

• Kaosa

Av 4 barn så har jag haft blödning vid två av dem i v 10/11, och dom är i allra högsta grad levande å friska????

Barnmorskan sa att det kunde bli så jusst i dessa veckor med moderkakan som bråka...

• Bunny on speed

Hade blödningar till och från, från v 7 tror jag. Rosa då. Sedan typ v 10-11 fick jag trådiga brunröda blödningar. Kulminerade en kväll i v 12 i massa färskt blod, som dock upphörde helt på 10 minuter.

Det var en blödning som blivit inkapslad och läckte ut.

Nu gravid v 29

Bunnies, it must be bunnies!
  • JohannaT

Jag hade också något liknande i vecka 8, men det var jättelite rött blod på pappret under en dag cirka. Sen gick det över. Kändes nästan som det kunde vara något sår eller liknande. Tänker att det inte borde vara någon fara om man inte får större sår än så? Barnmorskan sa att det var helt normalt och ingen att oroa sig för.

Svar på tråden Blödning som kommer och går v.10 - normalt eller missfall?