Kan han få igenom detta?
Min man och jag är snart skilda.Under en av våra diskussioner så drog han häromkvällen fram ett excelpapper.Där har han staplat upp alla utgifter.Bl.a ombyggnation av bostadsrätt, husförsäljning etc.Sedan har han specat upp vårt bröllop (vilket han sagt att han skulle stå för), hyror (jag studerade under ett halvår vilket betydde lägre inkomst för mig.Jag löser det, sa han), köpte en bil till mig (dyrare än vad jag tänkt och den skulle jag ha köpt själv inte han men han insisterade på att den skulle jag ha).Vi har inte skrivit något som blivit bevittnat om detta, alltså inget äktenskapsförord eller så.Så enligt hans uträkningar skulle jag vara skyldig honom 24 000kr.Har han möjlighet att kräva mig på kostnader i efterhand, som vi inte ens kommit överens om att dela på?Han tyckte att jag skulle titta igenom och godkänna.Så du inte drar in någon advokat sen, sa han. Har inte godkänt något.Skulle helst vilja ha kontakt med någon jurist som kunde tala om för mig vad jag har för rättigheter .Är så trött på att vara snäll och bli överkörd, har bara låtit mig hunsas runt alldeles för mycket under flera år och inte vågat stå upp för för mig själv.Är inte intresserad av pengar och har aldrig varit materialistiskt lagd men man har ju ändå rättigheter vid skilsmässa.