• Anonym (ts)

    Blöda i omgångar efter missfall?

    Jag fick reda på att min graviditet slutat i ett MA på ultraljudet, men började blöda av mig själv ett par dagar efter det. Trodde jag var i v 12, men fostret hade dött i vecka 8+något.

    Jag började blöda på fredagen, på lördagen fick jag själva missfallet och på onsdagen var jag till läkaren som gjorde ett vul och konstaterade att allt var ute och att det såg bra ut.
    Jag blödde mindre än jag vanligtvis gör under mensen, ibland så det knappt kom något i bindan men en hel del när jag torkade mig, och torsdagen var sista dagen jag blödde. Alltså totalt 7 dagar med ganska lite blödning men konstaterat att allt är ute av läkare. Har varit utan blödning 5e dagen idag, men sedan em idag så kommer det en hel del färskt blod när jag torkar mig. Inget i bindan dock.


    Är det vanligt att börja blöda igen när det gått så pass många dagar utan minsta spår av blod? Det borde väl inte vara mensen som kommer så tätt inpå?

  • Svar på tråden Blöda i omgångar efter missfall?
  • Anonym (Maja)

    Hej, det är väldigt vanligt att kroppen beter konstig efter ett missfall. Jag var i en liknande situation som du i september då jag i vecka 12 fick konstaterat ett MA (fostret hade dött i vecka 9). Jag hade konstiga och extremt rikliga och oregelbundna blödningar i över en månad efter att missfallet ?var över?. Men det blir bättre. Tyvärr måste du låta kroppen få ta den tid den behöver för att bli återställd.

  • Anonym (ts)
    Anonym (Maja) skrev 2018-12-29 20:31:43 följande:

    Hej, det är väldigt vanligt att kroppen beter konstig efter ett missfall. Jag var i en liknande situation som du i september då jag i vecka 12 fick konstaterat ett MA (fostret hade dött i vecka 9). Jag hade konstiga och extremt rikliga och oregelbundna blödningar i över en månad efter att missfallet ?var över?. Men det blir bättre. Tyvärr måste du låta kroppen få ta den tid den behöver för att bli återställd.


    Ja, jag har förstått nu - efter en del googlande, att kroppen kan vara "ur fas" rätt länge. Frustrerande när man bara vill sätta igång igen. Hade stort hopp om det när barnmorskan sa att det bara var att börja försöka så fort jag slutat blöda =/ Har haft sex mellan de två blödningarna så jag hoppas ju att jag inte får problem på grund av det nu. (Håller extra koll så jag inte får feber eller börjar må sämre) Läste om någon som varit med om samma sak i början på året och fortfarande inte fått tillbaka mensen ..hoppas verkligen inte det ska strula så mycket för mig=/... Min temp hoppar upp och ner så någon ägglossning verkar vara svår att se just nu...
Svar på tråden Blöda i omgångar efter missfall?