• amandaLk

Arbetslös/råd

Jag är 24 år och har en 2 åring hemma. Nu är det så att jag behöver råd.. jag är arbetslös(inga namnsdagar kvar) medlem i arbetsförmedlingen. nu efter 3.månader är jag med i jobbgarantin för ungdomar. jag har en förskoleplats åt dottern(15h i veckan) Jag ska börja plugga deltid(fanns endast en kurs där jag bor) måste plugga distans. Jag får ings pengar från alfakassan få jag är med i jobbgarantin hos af. Jag kan varken få bidrag från alfakassan när jag studerar eller hos csn(misskött de tidigare + behöver 90 mer poäng) Jag får bara deltid pengar från försäkringskassan. eftersom jag ska plugga dem andra 50%

Frågan är vad som är bäst för mig ekonomiskt.. vet inte hur jag ska göra för att få mer än 50%pengavis

• Svar på tråden Arbetslös/råd
  • amandaLk

Har väl inget med min dotter att göra. skulle fort farande vara arbetslös och haft lika problem utan henne..Så give it a rest

• Ms H

Har du möjlighet att ta igen de studier du tidigare inte slutfört, till exempel genomen prövning/omtenta?

• amandaLk

Ms H, måste höra med min kommun.. dem hade sparkrav de var därför jag ej kunde slutföra mina studier

• Anonym (så är det)
    amandaLk skrev 2018-12-26 11:52:31 följande:

Ms H, måste höra med min kommun.. dem hade sparkrav de var därför jag ej kunde slutföra mina studier

stackars ditt barn
  • amandaLk

Kan ju säga att jag var fast anställd tills 2016-12 men fick lov att säga upp mig pga flytt. sen har ja varit mammaledig sen inget jobb efter det.

• Ms H
    amandaLk skrev 2018-12-26 11:52:31 följande:

Det låter konstigt. Vad för typ av utbildning gäller det?
  • amandaLk

Ms H, detta var år 2014 så ett tag sedan. bor i en liten kommun. Pluggade teoretiska kurser har jag för mig, bara få upp mina betyg från gymnasium.

• Ms H
    amandaLk skrev 2018-12-26 12:14:28 följande:

Ms H, detta var år 2014 så ett tag sedan. bor i en liten kommun. Pluggade teoretiska kurser har jag för mig, bara få upp mina betyg från gymnasium.

Gymnasiekurser kan du göra särskild prövning för att få betyg i. Det har man rätt att göra var som helst i landet.
  • Anonym (Hejdå!)
    Anonym (så är det) skrev 2018-12-26 11:56:28 följande:

stackars ditt barn

Dina inlägg är anmälda till familjeliv.

Håll dig till familjeliv regler.
  • Deacon

2-åringen har väl också en pappa som drar sitt strå till stacken och därmed har försörjningsansvar för barnet?

• magicmint

Bry dig inte om negativa kommentarer, alla kan vi hamna snett i livet och ingen ska behöva dömas för det.

Jag kan rekommendera dig att jobba på timme inom äldreomsorgen, dom behöver alltid vikarier och här där jag bor kan man lägga sig tillgänglig över vilka tider man kan jobba! Rekommenderar!

Hoppas det löser sig <3

Svar på tråden Arbetslös/råd