• Äldre 26 Dec 16:40
    388 visningar
    0 svar
    0
    388

    Könshår och tramsargumenten

    Könshår och annan kroppsbehåring - mina tankar

    Varför måste folk alltid komma med en masa tramsiga argument som är menat att vara allmänrådande om vad som är rätt och fel när det kommer till vissa ämnen, som kroppsbehåring exempelvis? Att ansa, raka eller vaxa under armarna, bröstet, ryggen, benen, runt könet e.t.c.
    Varför inte bara acceptera och respektera att man gör som man vill.

    Jag har skägg, men jag argumeterar inte för det hos mig eller andra män, genom att hävda att det är naturligt hos vuxna män, att man annars ser ut som en pojke/ett barn, att det är det bästa ur någon slags hälsomässig aspekt eller liknande argument. Utan jag har skägg för att jag vill ha det.
    Det är lika okej att gilla det som att inte gilla det, bland såväl män som kvinnor, hos sig själv eller hos andra.

    Debatten blir särskilt het när det kommer till könshår...
    "Det är ideal från porren" heter det och är därmed att anse som oacceptabelt.
    Jo, det är nog så att porren givit trenden med rakade kön spridning i västvärlden, men som i mycket annat så har porren inte uppfunnit något, utan snappar bara upp fenomen från olika håll. Sannolikt kom trenden till USA från Latinamerika, främst Brasilien, där det varit en allmänrådande trend tidigare, troligen som följd av den stora strand- och badklädeskulturen i landet.
    Men att ta bort könshår, främst bland kvinnor har även länge varit vanligt förekommande i muslimska kulturer, såväl som Japan, Kina och andra länder borta i sydostasien. Man känner till att sådant även förekommit redan i det gamla Grekland och Egypten.
    Så detta är alltså inget nytt, egentligen, inte idag och inte för 20 år sedan heller.

    Samma typ av rena tramsargument brukar även dyka upp när analsex är ämnet för diskussion...

    Varför inte bara acceptera och respektera att vi gör olika, har olika smak och olika vilja, att det inte finns några allmänrådande rätt eller fel eller måsten?
Svar på tråden Könshår och tramsargumenten