• Mariakarlsson94

    Bli gravid igen efter missfall

    Jag känner egentligen att jag bara vill skriva av mig och om någon känner som mig..

    Jag och min sambo har tillsammans en dotter på snart 2,5år. I höstas bestämde vi oss för att försöka skaffa ett syskon till henne. Sagt och gjort så blev jag gravid direkt i september, men i i oktober fick vi reda på att jag fått ett uteblivet missfall. Fick då en dos av cytotec som dock inte bet på mig första gången så jag fick en större dos. Det hela blev väldigt dramatiskt, jag fick obeskrivligt ont, blödde ner precis allt, jag tappade medvetandet osv. Det tog hårt på oss psykiskt. Men vi ville försöka igen. Så vi har väntat på min första mens som nu har varit. Men nu känner jag inte alls att jag vill ha barn... I vissa stunder kan jag känna att vi ska strunta i kondomen, men när det väl blir dags får jag ångest och ber honom att ta på en kondom och får sån ångest av att bli gravid igen.. Men jag känner en sån inre stress att jag inte vill vänta hur länge som helst på att skaffa ett syskon heller.. Nån som känner igen sig lite?

  • Svar på tråden Bli gravid igen efter missfall
  • Idaa86

    Hej!

    Skulle nästan kunna tro att det är jag som skrivit ditt inlägg ???? beklagar ditt MF! Jag har en dotter på 3,5 år och har försökt med ett syskon till henne sen ett år tillbaka ungefär. Haft tre missfall och det första var som du beskrev, fruktansvärt med cytotec och massiva blödningar. Sitter just nu med det tredje pågående missfallet och ska ringa vc imorrn och be om ett blodprov för att kolla upp min sköldkörtel. Istället för att känna glädje och lycka över det där plusset så har man blivit väldigt rädd och orolig för att behöva gå igenom samma sak igen. Jag hoppas det går vägen för dig när det väl blir dags!

  • Annapanna87

    Hej!

    Jag var på ultraljud 11e dec med min första graviditet. Hade gått till vecka 20 när jag sedan på ultraljudet fick veta att det inte fanns något foster.. Hade haft en ofostrig graviditet :( snacka om käftsmäll. Fick åka in den 13e dec för medicinsk "abort" med cytotec då kroppen fortfarande trodde den var gravid. Har mått skit sedan dess, bara gått 2 veckor men känns som ett år minst. Dagarna går så sakta och jag ligger mest hemna själv och är ledsen då sambon jobbar. Fortfarande ont i magen och blöder så ska ringa gyn imorgon..

    Skönt att skriva av sig som sagt, pratar helst inte om detta med någon annan än min sambo

  • Idaa86

    Det är ett riktigt helvete Annapanna87 :( jag var visserligen ?bara? i vecka 13 vid det första MA. Utan stödet från min man hade jag aldrig klarat av det! Men det är viktigt att försöka prata om det med andra, det har verkligen varit bra för mig iaf! Man känner sig ju visserligen värdelös och sämst och man klandrar sig själv, men vi är inte ensamma i detta!

    Hoppas det ordnar upp sig för dig! Kram!

Svar på tråden Bli gravid igen efter missfall