• Anonym (Goshaggy)

En fråga till er tjejer som gillar skägg på killar

Gillar ni det bara för att det är manligt eller vad är det som är bra med skägg?

• Svar på tråden En fråga till er tjejer som gillar skägg på killar
  • Anonym (Eow)

Manligt, vuxet, moget!

Känns mer lent också än en stubbig en dagars utväxt blöääähh

Dessutom, rakade svenska killar ser ut som gymnasieelever haha

• Anonym (Bb)

Renrakade män med bebislena hakor och kinder är helt enkelt barnsligt och omanligt.. Jag gillar allt från stubb till långt skägg, bara det är något alls där!!

• Anonym
    Anonym (Bb) skrev 2018-12-28 02:38:31 följande:

Renrakade män med bebislena hakor och kinder är helt enkelt barnsligt och omanligt.. Jag gillar allt från stubb till långt skägg, bara det är något alls där!!

Men om en man är slätrakad ena dagen och har stubb ett par dagar senare o.s.v.?
    Fluktuerar dina känslor för honom då? Sitter mannens identitet och personlighet i skägget?
  • Moder1

Jag gillar generellt EN man , sen om han har skägg eller inte, är tjock eller smal spelar ingen roll.

Man blir ju inte kär i ett skägg

• Anonym (Hett)

Nej klart det inte sitter i skägget. Men om jag gillar en man, då är det snuskigt hett med skägg, ruser lite av tanken faktiskt, mhm..

Ja det är nog en liten turn on för mig, ser dessutom väldigt maskulint ut.

• Renen

Vem f*an vill se ut som profeten Abraham? Dessutom vet man ju att killar med skägg och skäggstubb är osäkra små stackare, som måste förstärka sin manlighet med dessa yttre attribut. Det är likadant med tjejer med lösögonfransar och falska bröst. Finns inget mer osexigt än dåligt självförtroende.

• Anonym (Skägg)

Kan inte motivera det mer än att det är en utseendedetalj jag helt enkelt finner otroligt sexig. Kanske har det något med kombinationen mjukt och manligt att göra.

• Anonym (A)
    Anonym (Hett) skrev 2018-12-28 06:54:39 följande:
    Nej klart det inte sitter i skägget. Men om jag gillar en man, då är det snuskigt hett med skägg, ruser lite av tanken faktiskt, mhm..
    Ja det är nog en liten turn on för mig, ser dessutom väldigt maskulint ut.
    Håller med
  • Rikard
    Renen skrev 2018-12-28 08:14:27 följande:

Vem f*an vill se ut som profeten Abraham? Dessutom vet man ju att killar med skägg och skäggstubb är osäkra små stackare, som måste förstärka sin manlighet med dessa yttre attribut. Det är likadant med tjejer med lösögonfransar och falska bröst. Finns inget mer osexigt än dåligt självförtroende.

Du kanske inte känner till det men till skillnad från lösögonfransar och bröstimplantat så växer skägg helt naturligt på män.  
    Men det kanske är tomten du tänker på. Där handlar det ofta om lösskägg.
  • Anonym (Hett)

Är inget konstigt isig att gilla skägg, kan liknas vid en man som gillar tjejer i långt hår pga en feminin utstrålning. Det finns några delar som skiljer män och kvinnor åt och dessa blir gärna attraktiva hos det motsatta könet. Enkel logik

Svar på tråden En fråga till er tjejer som gillar skägg på killar