• Josse

Krinner julgransfot tömma vatten

Hej, julen dansas ut nu men hur får vi ut vattnet ur Krinner modell M julgransfot?

• Svar på tråden Krinner julgransfot tömma vatten
  • Anonym (Praktisk)

Du får inte dansa ut granen så tidigt.

• sysop

Så här tömmer du den:

To drain the stand after having removed your Christmas tree, tip the stand towards the opening at the level indicator into a sink. Residual Water remaining in the stand will eventually dry out by itself. After use, wash the inside and outside of the stand with a soft cloth or sponge and a mild detergent. Rinse thoroughly (D) (fig. 8). Do not use any chemicals or abrasive cleaners. Dry completely prior to storage. Push down the foot pedal and put the red lock back into secured position.

Hela bruksanvisningen: www.krinner.us/sites/default/files/User_Instruciton_KRINNER_Tree_Genie_M_XXLDeluxe_NEU2.pdf 

• sysop
    sysop skrev 2018-12-28 19:25:06 följande:

Så här tömmer du den:

To drain the stand after having removed your Christmas tree, tip the stand towards the opening at the level indicator into a sink. Residual Water remaining in the stand will eventually dry out by itself. After use, wash the inside and outside of the stand with a soft cloth or sponge and a mild detergent. Rinse thoroughly (D) (fig. 8). Do not use any chemicals or abrasive cleaners. Dry completely prior to storage. Push down the foot pedal and put the red lock back into secured position.

Hela bruksanvisningen: www.krinner.us/sites/default/files/User_Instruciton_KRINNER_Tree_Genie_M_XXLDeluxe_NEU2.pdf 

Granen ska vara kvar till julgransplundringen 2019-01-13 

Ovanstående får inte göras före tjugondag knut (13 Jan 2019) i annat fall kan hela balansen haverera och Ni kommer att få färre julklappar nästa år Förvånad
  • ThomasW
    sysop skrev 2018-12-28 19:28:53 följande:

Ovanstående får inte göras före tjugondag knut (13 Jan 2019) i annat fall kan hela balansen haverera och Ni kommer att få färre julklappar nästa år 

Modell M har en timer som gör att den inte kan tömmas före nyttår.
  • sysop
    ThomasW skrev 2018-12-28 19:34:17 följande:
    Tomte
  • flygrl
    sysop skrev 2018-12-28 19:28:53 följande:

Ovanstående får inte göras före tjugondag knut (13 Jan 2019) i annat fall kan hela balansen haverera och Ni kommer att få färre julklappar nästa år 

ThomasW skrev 2018-12-28 19:34:17 följande:

• sysop

flygrl en liten fråga som du kanske vet, brukar det gå bra att ha innegran och kissekatt? eller är risken stor att kisse klättrar upp och välter granen och gör sig illa?

• flygrl
    sysop skrev 2018-12-28 20:56:27 följande:

flygrl en liten fråga som du kanske vet, brukar det gå bra att ha innegran och kissekatt? eller är risken stor att kisse klättrar upp och välter granen och gör sig illa?

Söt fråga! Katter e nyfikna och gillar att klättra så risken att katten försöker ta sig upp i julgranen e nog rätt stor. :/ Hos mina föräldrar klättrade katten upp i granen och det va ren tur att vi lyckades rädda granen innan den välte. Kissen kom undan med blotta förskräckelsen och tycks ha lärt sig en läxa för numera låter den bli granen. Om man ska kombinera gran och katt får man nog från första början hålla efter katten och försöka lära den låta bli granen. Kanske ge den ett kort vattensprut från en sån där blomspray flaska och ett tydligt ?fy!? om den blir för närgången.

Har du katt, sysop?
  • sysop
    flygrl skrev 2018-12-29 01:04:54 följande:
    Söt fråga! Katter e nyfikna och gillar att klättra så risken att katten försöker ta sig upp i julgranen e nog rätt stor. :/ Hos mina föräldrar klättrade katten upp i granen och det va ren tur att vi lyckades rädda granen innan den välte. Kissen kom undan med blotta förskräckelsen och tycks ha lärt sig en läxa för numera låter den bli granen. Om man ska kombinera gran och katt får man nog från första början hålla efter katten och försöka lära den låta bli granen. Kanske ge den ett kort vattensprut från en sån där blomspray flaska och ett tydligt ?fy!? om den blir för närgången.

Har du katt, sysop?
    Tack för ditt fina svar, klart att jag har kisse eller rättare sagt kisse har oss :)
  • flygrl
    sysop skrev 2018-12-29 10:46:16 följande:

Tack för ditt fina svar, klart att jag har kisse eller rättare sagt kisse har oss :)

Tack själv.

Det e nog samma här att kisse äger mig och inte tvärtom. Cats...u gotta love em. :P
  • Anonym (gas)

På tiden, här åkte granen ut den 25/12 00:30

• sysop
    flygrl skrev 2018-12-30 16:49:38 följande:
    Tack själv.

Det e nog samma här att kisse äger mig och inte tvärtom. Cats...u gotta love em. :P
    Du har så rätt, Cats bring out the best of you

Kan inte tänka mig att vara utan dessa fantastiska små vänner Solig
  • Pentra

En kattsäker julgran, som dessutom barrar så extremt lite att den kan stå ända fram till midsommar, och då har vattnet i julgransfoten druckits upp och dunstat för länge sedan. Problemet löst!

Med vänlig hälsning,

Pentra

• flygrl
    sysop skrev 2018-12-30 17:02:33 följande:

Du har så rätt, Cats bring out the best of you

Kan inte tänka mig att vara utan dessa fantastiska små vänner 

Samma här. Kan inte heller tänka mig va utan kisse.
    Pentra skrev 2018-12-30 17:19:21 följande:

En kattsäker julgran, som dessutom barrar så extremt lite att den kan stå ända fram till midsommar, och då har vattnet i julgransfoten druckits upp och dunstat för länge sedan. Problemet löst!

Med vänlig hälsning,

Pentra

Bra där Pentra!
  • Anonym (gas)
    sysop skrev 2018-12-28 20:56:27 följande:

En katt lär inte göra sej illa för det lilla fallet, sjukt smidiga djur. Fast det kan nog vara lämpligt att skippa dom där kulorna som går i tusen vassa bitar.
  • sysop
    Pentra skrev 2018-12-30 17:19:21 följande:

Med vänlig hälsning,

Pentra

Hej jag tror att du har hittat vår lösning till nästa år, Skrattande 

Svar på tråden Krinner julgransfot tömma vatten