• Thereisthat

Vilken är Sveriges mest deprimerande ort?

I Youtubeklippet här nedan får vi bekanta oss med världens mest deprimerande stad Norilsk i norra Sibirien.

Vilken ort skulle ni säga vara Sveriges mest deprimerande? Definitionen av en ort är här en tätort med mer än 1000 invånare. Det finns fler alternativ då. Utan att ha fördjupat mig skulle jag säga någon stad i Norrlands inland, t.ex. Vilhelmina eller Dorotea. Där är det dött, isolerat samt kallt och mörkt på vintern.

• Svar på tråden Vilken är Sveriges mest deprimerande ort?
  • Anonym (..)

Har hört att det är mycket vilda fester i Vilhelmina och alla ligger med alla. Låter inte jättetråkigt direkt.

Ska det inte vara Åmål?

• Thereisthat
    Anonym (..) skrev 2018-12-28 23:29:00 följande:

Har hört att det är mycket vilda fester i Vilhelmina och alla ligger med alla. Låter inte jättetråkigt direkt.

Ska det inte vara Åmål?

Jo men Åmål ligger ändå relativt nära Göteborg och verkar inte vara speciellt isolerat. Vilhelmina och Dorotea (jag tar bara dem som exempel) är ju närmsta staden Luleå som ligger över 30 mil bort. Utöver det är det bara skog och fjäll, d.v.s. väldigt isolerat.
  • Thereisthat
    Anonym (poo) skrev 2018-12-28 23:26:29 följande:

Rosengård

Samma sak där. Vill du ta dig bort från Rosengård åker du bara bussen in till Malmö och därifrån kan du Öresundståget över till Köpenhamn som är en av Europas roligaste städer. Det tar väl typ 20 minuter in till Malmö om jag minns rätt?
  • Anonym (Nej...)
    Thereisthat skrev 2018-12-28 23:40:53 följande:

Samma sak där. Vill du ta dig bort från Rosengård åker du bara bussen in till Malmö och därifrån kan du Öresundståget över till Köpenhamn som är en av Europas roligaste städer. Det tar väl typ 20 minuter in till Malmö om jag minns rätt?

Rosengård är ingen ort utan en stadsdel i Malmö. Men oavsett så tar det 5-10 min från Rosengård in till centrala Malmö.

Förutom att din geografikunskap är bristande är även din kunskap om Rosengård klen. Rosengård är långt den mest deprimerande delen av Sverige. Har du ens passerar glesbygden i Värmland, herregud vad deprimerande!
  • Thereisthat
    Anonym (Nej...) skrev 2018-12-28 23:54:01 följande:

Rosengård är ingen ort utan en stadsdel i Malmö. Men oavsett så tar det 5-10 min från Rosengård in till centrala Malmö.

Förutom att din geografikunskap är bristande är även din kunskap om Rosengård klen. Rosengård är långt den mest deprimerande delen av Sverige. Har du ens passerar glesbygden i Värmland, herregud vad deprimerande!

Men oavsett så kvalificeras inte Rosengård som en ort då den tillhör Malmös tätort. Geografikunskap var det ja...
  • Anonym (Biff)
    Thereisthat skrev 2018-12-28 23:40:53 följande:
    Bussen in till Malmö? Rosengård ligger i Malmö - inte utanför.

Svedala däremot, tråkdöden är nära....
  • S c h n a

I Dorotea vill jag knappt stanna till för att tanka men Hofors är nog lite värre ändå. Men det är inga orter jag bott på och jag känner ingen som bor där, så mitt svar kanske inte räknas?

• Thereisthat
    S c h n a skrev 2018-12-28 23:59:57 följande:

I Dorotea vill jag knappt stanna till för att tanka men Hofors är nog lite värre ändå. Men det är inga orter jag bott på och jag känner ingen som bor där, så mitt svar kanske inte räknas?

Jag har svårt att tro att han som utnämnde Norilsk själv bott där så jo, ditt svar räknas.
  • Anonym (Värmlandg)

Jag skulle säga Hagfors är Sveriges mest deppiga stad. Här finns mest helg supande järnverk arbetare, alkolister och knarkare. Folkets park var en grej här innan de la ner den och numer räknas en utekväll att gå på lokala pizzerian och dricka hembränt som säljs bakom disken självklart utblandat med Redbull. Eller de gånger de bjuds upp till dans på hotellet som fått det exklusiva namnet hotell Monica då Monica Zetterlund en gång i tiden bodde o växte upp här. Men banden som spelar är helt okända coverband och inträdet är ett skämt (lägg till 250 kr o du kan gå på en riktig konset och se den riktiga artisten istället)

De invigde nya torget här vilket var en stor händelse tänk er tårtgeneralen minus att ingen helikopter kom och tyvärr klagade folk bara på hur designen på torget blev.

När vi ändå pratar om folk som bor här så är de super negativa. De vill ha massa saker men när väl något händer så duger det inte hahaha.

Så skulle vi rösta om vilken kommun som är mest deprimerande vinner Hagfors i hjärtat av Värmland

• septemberbarn08
    Thereisthat skrev 2018-12-28 23:39:02 följande:

Jo men Åmål ligger ändå relativt nära Göteborg och verkar inte vara speciellt isolerat. Vilhelmina och Dorotea (jag tar bara dem som exempel) är ju närmsta staden Luleå som ligger över 30 mil bort. Utöver det är det bara skog och fjäll, d.v.s. väldigt isolerat.

Närmsta stad Luleå? Tror du får titta på kartan igen;)

Jag bor i Dorotea och vi har 17mil till Östersund och ungefär 22mil till Umeå. Vill du räkna Lycksele som en stad har vi 13,8mil dit.

Kom hit och hälsa på vettja, så ska du få se att vi har mer än bara skog och fjäll;)
Svar på tråden Vilken är Sveriges mest deprimerande ort?