• Anonym (Länsman)

"Hur kunde jag som tjej få nej"

Det rimmar. Coolt.

Är det jobbigare för tjejer att få nej?
    Jag är van. Jag frågar inte tjejen som dissar varför.
    En del killar är tydligen slamkrypare och blir jobbiga, efterhängsna, galna.
    Sånt tycker inte tjejer om.

Men gissa vad, ni tjejer gör sånt också.
    Jag tackade vänligt nej till en tjej.
    Det uppskattade hon inte.

• Svar på tråden "Hur kunde jag som tjej få nej"
  • Anonym (Gösta)

Jag tror att få ett nej, eller att bli avvisad är något som egentligen är lika obehagligt oavsett kön. Hur en man eller kvinna sedan reagerar på avvisandet varierar nog från individ till individ. 

Det som möjligen kan skilja sig åt är hur man blir avvisad. Min gissning är att flera män blir avvisade i själva "raggningsförsöken" eftersom de är mer offensiva i denna del (min gissning). Därför tror jag att män blir mer aggressivt avvisade av kvinnor som inte uppskattar deras inviter eller av andra orsaker inte vill. En del män reagerar på avvisades med ledsenhet andra med ilska, men i grunden är det ju ett brutalt avvisade av den egna individen.

Min uppfattning är att kvinnor raggar på ett annat sätt än män, inte så konfrontatorisk som männen är. Eftersom jag är man. så vet jag faktiskt inte riktigt hur det går till eller hur det kan se ut när kvinnor blir avvisade av en man.
    Min gissning är att de vänder det mot sig själv alternativt börjar snacka skit eller hämnas på mannen som de blev avvisade av.

Lite av mina gissningar. Kan såklart ha fel.

• Anonym (L)

En tjej får nej.Inget konstigt med detta.

• Anonym (Länsman)

Du har nog rätt i mycket där.
    Jag som kille kan bli ledsen, känna mig besviken, sårad när jag får nej.
    Men det är bara att bita ihop.
    Jag tror att tjejer har större "rätt" och "utrymme" att uttrycka sina känslor. Mer accepterat.
    Sen är tjejer passiva, vana att bli uppvaktade. Kan nog bli jobbigt då när de hamnar i situationer som känns ovana.

• Anonym (D)
    Anonym (Gösta) skrev 2018-12-29 09:37:46 följande:
    Eftersom jag är man. så vet jag faktiskt inte riktigt hur det går till eller hur det kan se ut när kvinnor blir avvisade av en man. Min gissning är att de vänder det mot sig själv alternativt börjar snacka skit eller hämnas på mannen som de blev avvisade av. Lite av mina gissningar. Kan såklart ha fel.

Min gissning är att de flesta, både kvinnor och män, tänker "äsch då!" och går vidare med livet. Skillnad såklart om man drabbats av Den Stora Kärleken, men gör man det bara av att spana in någon på krogen så är man inte riktigt normalt funtad.
  • Anonym (åååå)
    Anonym (Länsman) skrev 2018-12-29 09:14:18 följande:

Det rimmar. Coolt.

Äsch, det har väl bara med individen att göra. Både killar och tjejer kan få nej. Tror man att man inte kan få det, så är man ju allvarligt talat, lite korkad och väldigt uppfylld av sig själv. 

Är man något så när normalt funtad går man bara vidare i livet. 
  • Anonym (åååå)
    Anonym (Länsman) skrev 2018-12-29 09:14:18 följande:

Det rimmar. Coolt.

Och egentligen, du som skrivit detta. Det låter nästan som om du skryter med att du sa nej till en tjej. Det blir ju lika larvigt men åt andra hållet, om du förstår. 
  • Anonym (Länsman)
    Anonym (D) skrev 2018-12-29 10:00:35 följande:

Min gissning är att de flesta, både kvinnor och män, tänker "äsch då!" och går vidare med livet. Skillnad såklart om man drabbats av Den Stora Kärleken, men gör man det bara av att spana in någon på krogen så är man inte riktigt normalt funtad.
    Så Kärlek vid första Ögonkastet tror du icke på?
  • Anonym (Länsman)
    Anonym (åååå) skrev 2018-12-29 10:05:43 följande:
    Och egentligen, du som skrivit detta. Det låter nästan som om du skryter med att du sa nej till en tjej. Det blir ju lika larvigt men åt andra hållet, om du förstår. 
    Jag ville vara schysst och svara tjejen, att jag inte var intresserad. Jag kunde ha ignorerat, inte svarat alls. Som många tjejer gör med mig.
    Hon blev upprörd och tyckte det var konstigt att jag kunde veta att jag inte var intresserad när vi inte hade träffats ens.

Att du tolkar det som skryt, tja...
  • Anonym (Gösta)
    Anonym (Länsman) skrev 2018-12-29 10:10:13 följande:
    Jag ville vara schysst och svara tjejen, att jag inte var intresserad. Jag kunde ha ignorerat, inte svarat alls. Som många tjejer gör med mig.
    Hon blev upprörd och tyckte det var konstigt att jag kunde veta att jag inte var intresserad när vi inte hade träffats ens.

Att du tolkar det som skryt, tja...
    Just här är du något på spåren: " Hon blev upprörd och tyckte det var konstigt att jag kunde veta att jag inte var intresserad när vi inte hade träffats ens." . Jag tror att kvinnor kan uttrycka just denna mening som en sorts diskvalificering av mannens omdöme. Bakom orden hör man något i stil med "om du bara hade kommit mig nära och lärt känna mig så hade du inte fällt ett sådant omdöme". Och i förläggningen blir det därför DITT/MANNENS fel att han inte tog sig tiden att lära känna kvinnan. Därför kan det te sig som om när mannen avvisar en kvinna, så är felet inte kvinnans utan mannens. Han har helt enkelt inte förstått vilken underbar kvinna hon är. 
    Detta kan man kalla många saker. Förnekelse är ett av dem.
  • Godisbuske

Jodå det finns tjejer som inte tar ett nej bra.

Ju högre attraktion och högt investerat i sina känslor så kan den finaste flicka bli helt tokig.

Det har jag upplevt vid två tillfällen, det är då man är inte är vatten värd eller är homosexuell. Hur vågar du liksom, du är inte värd mig ändå. bla bla..
    En del klarar inte en smäll mot egot.

Några bara blivit lite småsura och ger onda ögat 

Men är väl vanligare att killar inte kan hantera ett nej. Antingen så blir dom elaka eller så desperata att dom skall försöka övertyga tjejen att dom är bra och värdiga henne. Jagar henne med massa smörja och dravel och blir riktigt feminina. 

Svar på tråden "Hur kunde jag som tjej få nej"