Bihåleinflammation?
Hur känns det om man har fått bihåleinflammation? Har just nu huvudvärk o så spänner det o gör ont över näsan. Har aldrig haft det tidigare.
Hur känns det om man har fått bihåleinflammation? Har just nu huvudvärk o så spänner det o gör ont över näsan. Har aldrig haft det tidigare.
Det känns som om ögona ska ploppa ur huvudet om du böjer dig ner för att t.ex. knyta skorna! Ofta kan man få ont io tänderna om man hoppar upp och ner! Men det är ju bättre att kolla upp det en gång för mycket!
Ok, tack för svaret.
Böj huvudet framåt, gör det ont då som en tryckande känsla i ansiktet så har du det .
www.infomedica.se/artikel.asp
Hello!
Jag har haft många bihåleinflammationer i mina da´r och det verkar kunna kännas på olika sätt. För min del sätter det sig ofta i ena eller båda ögonbrynen, liksom, det gör ont och det riktigt känns som ett rejält tryck inifrån och böja sig framåt går överhuvudtaget inte -då känns det som om hela hjärnan ska komma ut genom ögonbrynen. Ibland får jag också ett tryck, (eller ett "tryckband") under ögonen, rakt över kindbenen mellan näsan och där ögonen slutar.
Prova nässpray och att snyta dig så mycket du orkar. Det är ju inte alltid man är snuvig i samband med bihåleinflammationer, det kan ju vara det som är själva grejen -det kommer ju inte ut, men nässpray kan få ned svullnaden i bihålorna och sätta sprätt så att snoret kommer ut.