• Anonym (Vera)

    Minipiller

    Hej!

    Jag har ätit cerazette sedan den 19.e och de första dagarna gick det jättebra men nu har jag haft ont i huvudet sedan i fredags idag har jag inte tagit någotroligt och min huvudvärk har försvunnit..Jag läste på nätet om mini-pe...Någon som har erfarenhet av dessa?

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Minipiller
  • Anonym (Vera)
    mammaåten skrev 2018-12-30 22:48:04 följande:

    Hade inga problem


    Vilka hade du inga problem med?
  • Anonym (N)

    Men det tar månader innan kroppen vant sig. Man kan ju inte sluta efter en vecka liksom. Då kommer du aldrig bli nöjd för alla prevmedel har biverkningar i början varesig det är blödningar, smärta, illamående, flytningar, finnar etc. Det ger med sig!

  • Lotta90

    Använder mini pe och mår som vanligt. Har fått mensen som vanligt varje månad osv. Det som funkar bäst på mig. Trötthet är väl de enda jag haft som biverkan.

  • Anonym (M)

    Jag går på minipiller, dock ett annat än dig och fick huvudvärk i början. Men huvudvärk är en biverkning så förhoppningsvis går den över inom kort när kroppen var vant sig.

  • Anonym (Mellanpiller)
    Anonym (Vera) skrev 2018-12-30 22:25:21 följande:

    Hej!

    Jag har ätit cerazette sedan den 19.e och de första dagarna gick det jättebra men nu har jag haft ont i huvudet sedan i fredags idag har jag inte tagit någotroligt och min huvudvärk har försvunnit..Jag läste på nätet om mini-pe...Någon som har erfarenhet av dessa?

    Tack på förhand.


    Cerazette, Azalia, Desogestrel Orifarm, Desogestrel Sandoz, Desogestrel STADA, Gestrina, Vinelle, Zarelle och andra p-piller med 75 mikrogram desogestrel är Mellanpiller - med samma säkerhet som kombinerade p-piller med östrogen och gestagen.

    Vill bara poängtera det då en del blandar ihop de klassiska minipillren (Exlutena, Mini-Pe) med bara 3 timmars glömskemarginal innan skyddet minskas, med Mellanpillren som har 12 timmars glömskemarginal precis som vanliga kombinerade p-piller. Minipiller stoppar sällan ägglossning vilket däremot mellanpiller oftast gör. Detta gör att det är mindre säkert med minipiller emot graviditet för en del kvinnor som inte verkar få tillräcklig effekt på livmoderslemhinna och livmoderhalssekret för att stoppa spermier och implantation av embryo.
Svar på tråden Minipiller