• bästpappa

    Pappa försöker ha sex med minderåriga flickor, mycket orolig för hans dotter.

    Denna tråd är nu dubbelpostad pga. att jag skrev i fel kategori tidigare samt hittar inte hur jag tar bort / redigerar inlägg. Ber om ursäkt, första gången på Familjeliv. 


    Nu vänder jag mig hit för råd. Jag bifogar en bild på en facebook chatt, men jag ber er läsa allting först för att förstå det hela. 


    Sedan 1.5 år tillbaka så är jag styvpappa till en liten tjej på 5 år. Vi har även precis fått en egen dotter.


    Ända sedan jag träffade min flickvän så har jag fått det väldigt tydligt för mig att hennes ex, fadern till 5 åringen är ett stort jävla problem. Min flickvän är från Asien och kom hit 25 år gammal, han var 60 år gammal. 


    Hon har berättat hur många historier som helst om hur sjukt han betett sig.


    I nuläget misstänker vi att han utnyttjar, tafsar på och ev. gör något värre mot min styvdotter. Hon berättar ALDRIG vad dom har gjort när hon har varit hemma hos honom. "Har ni tittat på TV?", "jag vet inte". "Har ni varit ute?", "jag vet inte". Det är alltid "jag vet inte". Mina föräldrar han även frågat mig om varför hon alltid säger "jag vet inte" när det kommer till vad hon gjort med sin far. Hon har även börjat kissa på sig vid ovanliga tillfällen, hon har mardrömmar. Värt att tillägga är att hon verkligen älskar sin pappa. Det enda hon har berättat är att mycket vagt antytt att han tvättar henne mellan benen när hon duschar, fast vi vet att hon kan göra detta själv. 


    Nu ska jag berätta lite om henne pappa.


    När styvdottern fortfarande var i min flickväns mage så åkte dom till Filipinnerna för att hälsa på släkt (min flickväns släkt är enorm). Där tafsade han på 2 av hennes syster-döttrar på 12-14 år. Han lät min flickvän sova hos hennes familj medans han tog in på hotell. Där hade han försökt bjuda in flera av hennes minderåriga närstående för att "bada, äta mat, ha kalas". Allihopa flickor såklart. Ett par av dom fick naivt åka dit och efter alltihop försökte han få en av dom att sova kvar med honom. När han började försöka klä av henne så hade hon fått panik och tagit sig hem till hennes mamma där hon berättade allting. 


    Han har skickat bilder på sin kuk till en annan av min flickväns kusiner som är under 15. Tyvärr så berättade hon endast detta efter att hon hade tagit bort bilden. Jag försökte hjälpa henne att få tillbaka chathistoriken men lyckades inte pga. språkbarriär och faktumet att det har gått flera år.


    Min flickvän påstår att hon sett barnporr på hans dator när dom bodde tillsammans.


    Han har erbjudit pengar för att få "slicka" en av dom.


    Han har även betalat min flickväns kusin pengar för att ta nakenbilder på sig, dock är hon över 18.


    Han tog med sig en av de små tjejerna på en "utflykt" till Guimaras för att bada. I princip det enda han gjorde var att ta bilder på henne i bikini.


    Han har gjort mycket mer som bara fått mig att gapa, samtidigt som jag varit så sjukt frustrerad över hur han har kommit undan med det hela. Då min flickväns familj är mycket fattiga samt naiva så har han liksom lyckats med det. När min flickväns pappa fick reda på en del av detta så var han helt inställt på att döda gubben där borta i Filippinerna, men han lyckades ta sig hem till Sverige.


    När allting hände så insåg dock inte min flickvän hur kriminellt hans beteende var, samt var hon livrädd för att bli utslängd från Sverige. 
    Hon försökte att åka hem till Filipinnerna igen när hon fortfarande var gravid pga. att han började bli våldsam, men han intalade henne att det var olagligt och att hon måste göra abort först om hon ska åka hem - så hon stannade kvar.


    Jag har hört mycket mer än detta, men allting har varit snack och jag har aldrig fått sett något konkret (förren idag). Självklart så tror jag på min flickvän, men utan något konkret så är jag maktlös samt så vet jag att historier kan överdrivas. Oavsett så vet jag att han är en pedofil.


    Min flickvän har tidigare gjort orosanmälan till socialen som har lett till intervjuer där det bara blivit ord mot ord, samt fastställts att delad vårdnad skall fortsätta. Min flickvän har mycket svårt med svenska språket, har inte lärt sig hur vårat rättsliga system fungerar samt är rädd för att bli utvisad och därmed även vidhållit information / inte lyckats förmedla vad hon vet. Ovanpå detta kan jag tillägga att han är mycket bra på att tala för sig. 

    Hon går i terapi pga. att han utnyttjade min flickvän. T.ex. så satt han i häkte nyår 2014/2015 pga. våldsamt beteende mot henne och deras dotter. Tragiskt nog vågade inte min flickvän att göra en full anmälan för att få ensam vårdnad utan trodde att det skulle bli "bättre" om hon var snäll mot honom.


    Efter att jag träffat henne har ytterliggare orosanmälan gjorts, både från oss och från hennes terapeut. Problemet är nu att han vet att jag finns med i bilden och är jäkligt varsam med vad han gör och säger.


    Efter orosanmälan där jag var med så blandade jag in min egna advokat och vi tog det hela till rättegång. Rättegången ägde rum i Oktober detta år, men då vi inte kunde bevisa någonting samt att hans våldsamma beteende innan dom separerade i början av 2016 är ett nedlagt fall så lyckades vi inte få ensam vårdnad.


    Vi gör allt vi kan för att visa att han INTE är en människa som ska få ta hand om ett barn utan översyn, att vi är oroliga för dottern och absolut inte är ute efter att gynna oss själva etc. men det känns som att socialen och andra auktoritära inblandade inte riktigt litar på oss. Vi vill inte ta bort hennes pappa, vi vill endast kunna kontrollera när hon får vara med honom, se till att vi finns i närheten, inte låta henne sova där ensam osv.


    Nu ber jag om ursäkt om denna post är lite av en röra. Jag själv är normalt jäkligt strukturerad och agerar sansat men då mina känslor blandas in så är det svårt. Ni kan ställa frågor om jag behöver klargöra något.


    Sammanfattningsvis:


    * Han har agerat extremt olämpligt senaste 5-6 åren men vi kan inte kunnat bevisa något, därmed fortsätts delad vårdnad
    * Vi är mycket oroliga att han i nuläget utnyttjar sin dotter



    * Vi har tagit allting till socialen / familjerätten utan resultat
    * Vi har tagit det hela till rättegång utan resultat
    * Orosanmälan ger oss ingenting


    Vad är skillnaden idag, och varför kom jag hit? 


    Nu idag har jag för första gången sett en chatt-logg som stödjer alla min flickväns påståenden. Detta är en chatt-log som min flickväns syster i Filippinerna har skickat till min flickvän. Hennes syster tog hennes dotters telefon och såg att gubben raggar på henne, sedan skickade bilder på det till oss. 


    Detta är alltså en tjej född 2007, 11 år gammal. Han pratar om att han vill ge henne mat och en dusch, han pratar om att det kanske kan hända på riktigt i framtiden, samt försöker han gång på gång få henne att skicka "selfies". Han vill även skicka henne pengar för att köpa en separat telefon som dom ska hålla "hemligt". Han har INGEN anledning att skriva till sitt ex. 11 åriga syster-dotter och prata om att ge henne en dusch. Vad fan i helvete.


    Jag vill veta vad fan jag ska göra nu. 


    Vi tänker logiskt att vi måste ta detta till socialen på en gång, men samtidigt tror vi att det inte kommer leda nånvart ännu en gång. Ska jag hänga ut honom, låta hela stan veta vem han är? 


    Dottern är hemma hos honom just nu, över nyår. Han kommer garanterat att supa. Jag tror att jag måste åka dit.


  • Svar på tråden Pappa försöker ha sex med minderåriga flickor, mycket orolig för hans dotter.
  • Iarwain

    Anmäl, eller i alla fall prata med Soc.

    Jag förstår inte detta stora motstånd att söka hjälpa barn.
    Om jag mot förmodan någonsin skulle bli anmäld till Soc, skulle jag snarare undra vad i mitt beteende fått andra att tro att saker inte står rätt till, än att bli arg.

  • Anonym (...)

    Gör ett fejkkonto på en flicka och få honom att skriva riktigt tydliga planer på övergrepp. Anmäl honom sedan.. 

  • Anonym (Anmäla)

    Om ni tror att han fortfarande har barnporr på datorn är en polisanmälan/tips på sin plats.

  • Anonym (Omg)

    Och ni låter barnet vara hos honom? Då är det nästan som att ni tycker det är okej att han utnyttjar barnet. Han är ett jävla äckel och jag hade ringt polisen samt soc på en gång. Vad fan väntar ni på??

  • Anonym (Anmäla)

    Alternativt

    Han vill köpa en mobiltelefon som ska vara hemlig. Låt honom göra det men låt en vuxen ta hand om den och när han skickat tillräckligt för att avslöja sig så lämnar ni informationen till polisen.

  • Anonym (jur)

    Om det förhåller sig på det sättet som du beskriver så ska du omgående göra en polisanmälan så att det får utredas av de som har kompetens att utreda, glöm soc då socionomer saknar utbildning och kunskap att utreda.

  • Iarwain
    Anonym (jur) skrev 2018-12-31 17:58:05 följande:
    Om det förhåller sig på det sättet som du beskriver så ska du omgående göra en polisanmälan så att det får utredas av de som har kompetens att utreda, glöm soc då socionomer saknar utbildning och kunskap att utreda.
    Däremot så vet Soc om det måste polisanmälas eller ej. De har anmälningsplikt.
  • Anonym (Kaka)
    Anonym (Omg) skrev 2018-12-31 16:14:06 följande:

    Och ni låter barnet vara hos honom? Då är det nästan som att ni tycker det är okej att han utnyttjar barnet. Han är ett jävla äckel och jag hade ringt polisen samt soc på en gång. Vad fan väntar ni på??


    Ska dom kidnappa barnet eller så att dom hamnar i fängelse och pappan får barnet helt för sig själv? Hur vore det bättre. Soc har ju redan kontaktats och dom bryr sig inte.
Svar på tråden Pappa försöker ha sex med minderåriga flickor, mycket orolig för hans dotter.