• Mortiscia

    Leksaksbutiker Sthlm?

    Hej! Jag och familjen ska ta en dagstur till Sthlm om någon månad och då undrar jag om det finns några bra, stora eller helt enkelt bara trevliga leksaksbutiker man kan besöka? Vi kommer att röra oss i Gamla stan en del så helst inom gångavstånd därifrån, eller i närheten av T-banan åtminstone med hyfsat avstånd. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Leksaksbutiker Sthlm?
  • MallaL

    Det finns flera fina leksaksbutiker på Västerlånggatan och Stora Nygatan i Gamla Stan.

    På Kungsholmen gillar jag Leksaksborgen på Hantverkargatan!

  • Olivera

    Leksaksborgen på Östermalmstorg - toppen! Riktigt mysig "Astrid Lindgren"-stämning och långa anor men har även moderna grejer från tv och youtube, blandat med klassiker och jättefin kvalitet. Liten men extremt välsorterad!

  • Mortiscia

    Tack så mycket för tipsen kära ni! :) Vad kul det ska bli att upptäcka de här ställena om en månad! :D

  • Palestrina

    På Kungsgatan i närheten av Vetekatten finns Krabat på två sidor om vägen, mer leksaker på ena sidan, designprylar på andra sidan. Inte så stora men jättefina butiker som jag alltid besöker när jag är i Stockholm.

  • Mortiscia

    Tack! :) Jag besöker gärna små butiker också, och så många vi nu hinner med på en dag :D

    När jag var barn besökte jag och min mamma Uppsala en hel del och deras butiker Bästis och Nallens var de bästa jag visste då. En större med stort utbud av populära leksaker och så en mindre där man kunde hitta roliga specialsaker :) Nallens finns kvar men har bytt namn, tyvärr har Bästis slagit igen helt däremot.

  • Olivera

    Minns Bästis och Nallens väl, jag är uppvuxen nära Uppsala :) så fina, tycker Nallens tappat en del charm tyvärr men fortfarande bra utbud!

Svar på tråden Leksaksbutiker Sthlm?