• mickemannen123

Överanalyserar jag i onödan?

Hej på er och gott nytt år!

Nu är det såhär att jag träffat en tjej några gånger. Hon är lixom nästan min drömkvinna, bra värderingar, snäll, ödmjuk, fötterna på jorden, snygg, stabil och ja, nästan helt perfekt för att vara sant. Varför vill hon ha mig lixom tänker jag? Vi har haft det jättetrevligt när vi hittat på saker så det känns ju jättebra på den biten! :) 

Vi brukar SMS:a dagligen, inte så att vi skriver 3 timmar om dagen med varandra, men typ bara vanligt surr som att kolla läget, osv osv. men båda brukar dröja med svaren eftersom man inte sitter fastlimmad med luren i handen. Men, grejen som jag börjar noja lite över är att hon på slutet har verkat lite dryg på SMS. Så osäkra lilla jag börjar ju självklart överanalysera och tänka hemska tankar att hon kanske tröttnat på mig eftersom vi kanske pratar "för mycket" typ.. eller det kanske är vanligt eller väldigt individuellt tänker jag? Jag har väl mest skrivit för att visa mitt intresse, för mig kvittar det om vi skriver 0, 1 eller 10 sms om dagen, det är lixom ingen big deal för mig. 

Jag vill ju lixom inte sumpa det här nu, så jag behöver hjälp, ska jag medvetet skriva mindre eller ska jag bara fortsätta som vanligt? 

• Svar på tråden Överanalyserar jag i onödan?
  • Anonym (F)

Vad har ni för relation? Är det din flickvän eller är ni på G? Vad vill du? Vill du bli ihop? Vill du bara ligga? År du kär i henne?

• Anonym (F)

Vad har ni för relation? Är det din flickvän eller är ni på G? Vad vill du? Vill du bli ihop? Vill du bara ligga? År du kär i henne?

• mickemannen123
    Anonym (F) skrev 2018-12-31 22:36:43 följande:

Jag vill tro att vi är på G, eller iallafall åt det hållet. :) men jag är jätteintresserad av henne och det pirrar lite i magen när jag är med henne.
  • Anonym (F)

[quote=79325836][quote-nick]mickemannen123 skrev 2018-12-31 22:40:32 följande:[/quote-nick]Jag vill tro att vi är på G, eller iallafall åt det hållet. :) men jag är jätteintresserad av henne och det pirrar lite i magen när jag är med henne.[/

Har varit i din sits. Fy fan det där är jobbigt. Jag är nästan i samma sits fast med lite skillnader. Men såhär är det.

Sluta håll på och skicka sms och småprata med henne. Du är väl för fan inte hennes väninna? Snart kommer hon betrakta dig som en vännina och vilja berätta om den nya snubben hon träffat för ni är ju så bra vänner. Fy fan. Ditt hjärta kommer frysa till is.

Du måste vara tydlig med vad du vill utan att säga det direkt till henne. Bete dig som en man. Smickra henne lite. Se henne i ögonen. Försök röra vid henne försiktigt. Men va inte creepy! Våga lite. Fråga om hon vill hitta på nått på ett sätt som signalerar att du vill mer än att vara hennes vännina. Utgå ifrån att hon vill. Tramsa inte nu.

• mickemannen123
    Anonym (F) skrev 2018-12-31 23:41:51 följande:

[quote=79325836][quote-nick]mickemannen123 skrev 2018-12-31 22:40:32 följande:[/quote-nick]Jag vill tro att vi är på G, eller iallafall åt det hållet. :) men jag är jätteintresserad av henne och det pirrar lite i magen när jag är med henne.[/

Har varit i din sits. Fy fan det där är jobbigt. Jag är nästan i samma sits fast med lite skillnader. Men såhär är det.

Sluta håll på och skicka sms och småprata med henne. Du är väl för fan inte hennes väninna? Snart kommer hon betrakta dig som en vännina och vilja berätta om den nya snubben hon träffat för ni är ju så bra vänner. Fy fan. Ditt hjärta kommer frysa till is.

Du måste vara tydlig med vad du vill utan att säga det direkt till henne. Bete dig som en man. Smickra henne lite. Se henne i ögonen. Försök röra vid henne försiktigt. Men va inte creepy! Våga lite. Fråga om hon vill hitta på nått på ett sätt som signalerar att du vill mer än att vara hennes vännina. Utgå ifrån att hon vill. Tramsa inte nu.

Ja det är jättejobbigt. Men grejen är att hon och jag har alltid småpratat på SMS, eller tinder som det var först, haft en pågående konversation redan sedan dag 1. Känns lixom naturligt att fortsätta på något sätt. Tänk om hon tror att jag inte är intresserad om jag bara slutar småprata? 
  • Anonym (F)

[quote=79325962][quote-nick]mickemannen123 skrev 2019-01-01 01:12:13 följande:[/quote-nick]Ja det är jättejobbigt. Men grejen är att hon och jag har alltid småpratat på SMS, eller tinder som det var först, haft en pågående konversation redan sedan dag 1. Känns lixom naturligt att fortsätta på något sätt. Tänk om hon tror att jag inte är intresserad om jag bara slutar småprata? [/

Jag förstår hur du tänker. Problemet är bara det att kvinnor inte funkar så. Du är intresserad av henne och du vill så gärna hon ska veta det. Ja jag vet hur det är. Man tror man ska gå sönder om man inte får berätta allt man känner osv osv. Och man vill bara skrika ut hur fruktansvärt fin hon är och bla bla bla.

Grejen är att det spelar ingen roll. Bara för att du är intresserad blir inte hon intresserad. Ditt intresse i sig skapar ingen attraktion från henne.

Bara för att hon skulle få för sig att du är ointresserad innebär det inte att hon förlorar ett eventuellt intresse för dig. Tvärtom är det så att hon kan förlora intresset om du alltid är tillgänglig och svarar direkt och håller på. Då vet hon precis var hon har dig och värsta fall framstår du som osäker och needy. Kvinnor är programmerade att friendzona osäkra och needy killar. Det är rent evelutionärt och de gör det ofta helt omedvetet.

Och det här att skickat sms. Ja kvinnor sitter ju ihop med sina telefoner. Dra inte för stora växlar av det.

Om du på riktigt är intresserad av henne så ta ut henne på en aktivitet och gör ett move. Visa med handling vad du vill i stället för sms om ditt och datt. Det finns inget annat sätt. Och är det inte din kollega (som i mitt fall) eller din frus syster så är det väl världens enklaste sak.

• mickemannen123
    Anonym (F) skrev 2019-01-01 02:08:25 följande:

[quote=79325962][quote-nick]mickemannen123 skrev 2019-01-01 01:12:13 följande:[/quote-nick]Ja det är jättejobbigt. Men grejen är att hon och jag har alltid småpratat på SMS, eller tinder som det var först, haft en pågående konversation redan sedan dag 1. Känns lixom naturligt att fortsätta på något sätt. Tänk om hon tror att jag inte är intresserad om jag bara slutar småprata? [/

Jag förstår hur du tänker. Problemet är bara det att kvinnor inte funkar så. Du är intresserad av henne och du vill så gärna hon ska veta det. Ja jag vet hur det är. Man tror man ska gå sönder om man inte får berätta allt man känner osv osv. Och man vill bara skrika ut hur fruktansvärt fin hon är och bla bla bla.

Grejen är att det spelar ingen roll. Bara för att du är intresserad blir inte hon intresserad. Ditt intresse i sig skapar ingen attraktion från henne.

Bara för att hon skulle få för sig att du är ointresserad innebär det inte att hon förlorar ett eventuellt intresse för dig. Tvärtom är det så att hon kan förlora intresset om du alltid är tillgänglig och svarar direkt och håller på. Då vet hon precis var hon har dig och värsta fall framstår du som osäker och needy. Kvinnor är programmerade att friendzona osäkra och needy killar. Det är rent evelutionärt och de gör det ofta helt omedvetet.

Och det här att skickat sms. Ja kvinnor sitter ju ihop med sina telefoner. Dra inte för stora växlar av det.

Om du på riktigt är intresserad av henne så ta ut henne på en aktivitet och gör ett move. Visa med handling vad du vill i stället för sms om ditt och datt. Det finns inget annat sätt. Och är det inte din kollega (som i mitt fall) eller din frus syster så är det väl världens enklaste sak.

Tack för orden, jag får väl försöka skriva mindre och visa mer stake istället Jag vill ju dock inte spela ett spel lixom, vill bara vara mig själv. Det är bara det att sånt här är så jobbigt, speciellt när man är en människa som är ganska osäker på sig själv, men det är väl bara att försöka "man up" lixom.
    Önskar dig all lycka, hoppas det löser sig för dig. 
  • Anonym (F)

[quote=79326034][quote-nick]mickemannen123 skrev 2019-01-01 02:38:15 följande:[/quote-nick]Tack för orden, jag får väl försöka skriva mindre och visa mer stake istället Jag vill ju dock inte spela ett spel lixom, vill bara vara mig själv. Det är bara det att sånt här är så jobbigt, speciellt när man är en människa som är ganska osäker på sig själv, men det är väl bara att försöka "man up" lixom.

Önskar dig all lycka, hoppas det löser sig för dig. [/

Ja du. För egen del har jag börjat tappa hoppet. Vi jobbar ihop, hon är yngre och jag är dessutom hennes överordnade på en hierkisk arbetsplats. Vi har viss connection jag känner det men jag vet inte vad det betyder. Hon är söt och fin men inte sådär klassiskt vacker. Men jag är sjukt jäkla förälskad i henne så för mig är hon den vackraste i världen. Hon är så jordnära och okonstlad. Jag tror hon fattar att jag har en crush. Jag sitter liksom fast här och känner inte att jag kan göra så mycket. Det kan ju bli riktigt fel allting eftersom vi jobbar ihop osv. Hade vi inte jobbat ihop hade jag kört på in i kaklet. Urs det är jättejobbigt och jag vill sluta tänka på henne men det går förstås inte. Jag känner mig nojig och ser skräckbilder framför mig där hon är med en annan man. Fy fan va man kan må dåligt av sånt här.

Svar på tråden Överanalyserar jag i onödan?