• Anonym

Psoriasis i underlivet

Det svider så jag dör ibland och det är så jobbigt när skinkorna skaver mot varandra och man blir hudfläkt därnere. Har psoblem med sprickor också. På Hud ger de mig rådet att smörja med en mild kortison salva men det funkar inte. Någon som har lite tips eller som har samma som jag.
    Jag tycker det är så skämmigt att gå till BM och visa upp musen som ser ut som ett paket köttfärs och, oralsex vad är det?

• Svar på tråden Psoriasis i underlivet
  • JennyOEmilia

Stackare... Måste vara jättejobbigt.

Har du psoriasis i slidan? Kan man verkligen smörja med kortison där?

Saltvattensbad är bra för psoriasis.

Friktionen mellan skinkorna kan du minska genom att talka.

• Anonym

Psoriasis dyker ju i första hand upp på de ställen där soljuset inte hamnar : ) så det är många som har det där.
    Jag får det främst i mellangården och skinkorna. BM säger att om det är absolut nödvändigt så smörj med en mild kortison salva men absolut ingen stark. Detta är verkligen ett helvete för det är så mycket värre än svamp. Så jag är otroligt tacksam för svar. jag har det inte i slidan men på blygdläpparna, kring klitoris har jag små sprickor och kring skinkorna / anus är det rött å svidande.

• JennyOEmilia

Vad har du provat för alternativ till kortison?

Hade jag varit dig så hade jag köpt koncentrerad/ren aloe vera och baddat på. Skulle även äta fiskleverolja. Sägs att det är bra för de som har psoriasis och även andra vitaminer.

Lider otroligt med dig. Min kille har psoriasis och han har det sporadiskt över hela kroppen.

Det är mycket därför vi precis har flyttat till spanien. Han klarar inte vintrarna i Sverige...

• JennyOEmilia

Glömde skriva...

Man kan ju även dricka aloevera och det ska vara väldigt läkande och läker inifrån.

Men man måste ta regelbundet och inte slarva eller glömma...

• JennyOEmilia

Hej igen...

Blev lite osäker om det verkligen är fiskleverolja som är bra...? Tror kanske att det är Omega3. Hör med hälsokosten. De är ju mer insatta....

Men lite tips är ju alltid bra.

• Anonym

Jag vet inte det om oljan men Aloevera juicen har jag prövat! Då försvann alla prickar från kroppen men det i hårbötten och i underlivet stannade kvar. Pratade med mamma nyss, hon har pso med och hon sade att jag skulle fråga er om någon D-vitamin creme med koncentrerad D-vitamin i. Någon som vet vad den heter.

Tack för svaret! Åh, vad mysigt att ni bor i spanien!

• JennyOEmilia

Daivonex är en D-vitaminkräm för lokal behandling.

• Anonym

Tack igen. Vad snäll du är! Ska kolla upp salvan!

• JennyOEmilia

Kollade i min killes skåp och han har den salvan. Det står ingenstans att det är D-vitamin i den, men det stod på nätet.

Min kille tycker i alla fall att den är bra, för den förhindrar att psoriasisen kommer tillbaka. Men då ska man även smörja flera veckor efter det att man är problemfri och då är det lätt att glömma...

Lycka till!

• alan

Använder Daivonex, den är superbra!!!!!
    Det är ju värt att prova!
    Lycka till!!!

Svar på tråden Psoriasis i underlivet