Simon 681 skrev 2019-01-01 11:23:45 följande:
Här är länk till artikeln:
www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/1kAK4l/tre-goda-skal-att-fejka-en-orgasm
Min spontana reaktion är: Är det vanligt att kvinnor efter morgongym, nio timmars arbetsdag och timmar av utseeneunderhåll tar initiativ till sex de inte vill ha för husfridens skull.? Är et många som känner igen sig? För mig är detta främmande.
En annan fråga är: Hur kommer det sig att både mäns och kvinnors handlingar är mäns fel? Jag förstår begreppet norm, men det har inte särskilt högt förklaringsvärde.
Har du hört uttrycket "inte alla män" som feminazis ofta kommer dragandes med (strax efter att de hyllat festivalen där alla män var portade)? Här är det naturligtvis "inte alla kvinnor" som gäller. Massor av fruntimmer här (ofta feta rökande feminister med 2 cm spackel i ansiktet och fyra färger i håret antar jag) klagar ju över att deras män inte vill ha sex med dem, så det är nog samma åt båda håll.
Jo, anledningarna till att allt är mäns fel måste bero på att kvinnor är korkade. Trots att de har alla möjligheter och rättigheter som män har, att kvinnor är överrepresenterade i många tidigare manligt dominerande yrken så fattar de unga tjejerna ändå inte, och klyftan i intressen ökar. Moderna medvetna kvinnor blir mer och mer intresserade av kläder och smink, och att skicka varandra redigerade bilder med kattnosar och stora ögon, samt att jaga likes på instagram. Och eftersom de har ett så begränsat förstående att endast normen (även om de upprätthåller den själva) får plats i minnet, så blir det mäns ansvar (lite som att vuxna får bära skulden om deras barn ställer till det).