• Anonym (ros)

retroaktiv utbetalning

Hej jag fick idag på nytt beviljat aktivitetsersättning från och med februari i år. 
    jag ska få retroaktivt för december och januari månad också stod det i pappret. 

jag undrar om den retroaktiva summan betalas ut i februari med själva aktivitetsersättningen eller kommer denna summa tidigare ? stog inget nemligen om när den retroaktiva summan betalas ut. 

ni som har fått retroaktivt, har ni fått summan ganska omgående eller fått vänta?

är det någon som har någon aning om vilken procent skatt man betalar på retroaktiva summorna?

vore jätte tacksam för era svar.

elaka kommentarer undanbedes vänligen. 

• Svar på tråden retroaktiv utbetalning
  • Anonym (K)

Jag fick retroaktiv sjukersättning och det gick fort... Fick några dagar efter beslut.

Skatten var lika som om det inte varit retroaktivt. Sjukersättningens skatt är sänkt till typ 24-25%, men vet inte om det gäller aktivitetsersättningen med.

• Anonym (ros)

Tack så jätte mycket för ditt utförliga svar det uppskattas! ??

Jag hoppas att den retroaktiva delen kommer snabbt för mig med :)

• Anonym (ros)

jag ser nu att jag råkat skicka massa frågetecken och utropstecken jag ber om ursäkt  för det ,det skulle vara en smiley där istället men verkar som att smileysarna automatiskt blir utropstecken eller frågetecken om man använder sin telefons egna tangentbord  :'> 

• Anonym (K)
    Anonym (ros) skrev 2019-01-03 00:58:43 följande:

jag ser nu att jag råkat skicka massa frågetecken och utropstecken jag ber om ursäkt  för det ,det skulle vara en smiley där istället men verkar som att smileysarna automatiskt blir utropstecken eller frågetecken om man använder sin telefons egna tangentbord  :'> 

Ingen fara

Du kan ju även ringa försäkringskassan och fråga om utbetalningsdatum. Skönt att veta.
Svar på tråden retroaktiv utbetalning