• Anonym (ts)

Symtom ägglossning?

Jag har aldrig känt av min ägglossning innan så jag har ingen aning om hur det brukar kunna kännas.
    Nu fick jag ett MA för inte så länge sedan och har inte hunnit få någon mens efter det. Jag har ingen aning om när kroppen kommer igång och när jag således ska ha äl nästa gång.
    Idag kände jag däremot att det "pirrar/sticker/ilar" i magen precis som det gjorde när jag var gravid. Kan det kännas så vid äl? Vi hade sex första gången efter missfallet för 11 dagar sedan så jag tror ju absolut inte jag har hunnit bli gravid igen så jag känner av något sådant. Men jag har aldrig känt den här innan jag blev gravid, men då var jag kanske inte heller så observant över hur äl kändes heller.

Så för att sammanfatta mitt svammel: Kan det vara ägglossningen som jag känner av?

• Svar på tråden Symtom ägglossning?
  • Anonym (??)

Kan ju vara. Var du i kontakt med vården när du fick ditt MA? Eftersom man vanligtvis rekommenderar med att vänta med oskyddat sex tills man haft en menstruationscykel efter ett missfall just för att man ska veta att allt är ok och normalt igen. 

• Anonym (ts)
    Anonym (??) skrev 2019-01-02 20:59:45 följande:

Kan ju vara. Var du i kontakt med vården när du fick ditt MA? Eftersom man vanligtvis rekommenderar med att vänta med oskyddat sex tills man haft en menstruationscykel efter ett missfall just för att man ska veta att allt är ok och normalt igen. 

Det hade jag. Jag var även på återbesök efter själva missfallet (hade tid för skrapning men kroppen tog hand om det själv innan) och fick bekräftat att allt var ute och att det såg bra ut.
    Det dom sa var att det bara var att försöka igen så fort jag slutat blöda, om vi  ville. Dom berättade även att vissa rekommenderar att vänta en cykel, men att det egentligen inte behövs.
  • Anonym (??)
    Anonym (ts) skrev 2019-01-02 21:03:15 följande:
    Det hade jag. Jag var även på återbesök efter själva missfallet (hade tid för skrapning men kroppen tog hand om det själv innan) och fick bekräftat att allt var ute och att det såg bra ut.
    Det dom sa var att det bara var att försöka igen så fort jag slutat blöda, om vi  ville. Dom berättade även att vissa rekommenderar att vänta en cykel, men att det egentligen inte behövs.

Rent medicinskt behövs det inte vänta en cykel. Men väntar man en cykel så får man ju reda på hur ens cykel ser ut eftersom hormonnivåer etc kan vara något rubbade eller man får lite förändrat mönster vad gäller smärta etc, som man också kan få efter en fullgången graviditet. 

Den enda risken med att inte vänta en cykel är att man hamnar i den sitsen du nu är i att man inte vet om det är en ny eventuell graviditet eller bara en ny känsla. Och eftersom du har haft sex så går det inte säga om det kan vara Äl smärta eller graviditetstecken. Kan ju vara vilket som.

• Anonym (ts)
    Anonym (??) skrev 2019-01-02 21:11:13 följande:

Rent medicinskt behövs det inte vänta en cykel. Men väntar man en cykel så får man ju reda på hur ens cykel ser ut eftersom hormonnivåer etc kan vara något rubbade eller man får lite förändrat mönster vad gäller smärta etc, som man också kan få efter en fullgången graviditet. 

Den enda risken med att inte vänta en cykel är att man hamnar i den sitsen du nu är i att man inte vet om det är en ny eventuell graviditet eller bara en ny känsla. Och eftersom du har haft sex så går det inte säga om det kan vara Äl smärta eller graviditetstecken. Kan ju vara vilket som.

absolut är det så, men jag tänker att vi kör på och så tar jag ett test när mensen börjar bli så pass sen att det är rimligt att misstänka graviditet. Vill inte "slösa bort" tid och så länge vi har sex regelbundet så kan vi ju ha tur, även om jag själv inte vet vad kroppen sysslar med... Nu blev jag mest nyfiken iom att jag inte kände igen känslan från något annat än graviditeten. Graviditetstecken tror jag dock inte på när det bara gått 11 dagar sedan första sexet, det känns alldeles för tidigt.
Svar på tråden Symtom ägglossning?