• Anonym (Igen)

    Strular alltid med hämtning lämning

    sedan flertal veckor tillbaks är det bestämt att barnens pappa skulle ha barnen från idag.

    Sökte bekräftelse på detta helgen som var. Fick bekräftat ja.

    Igår skickar han att han inte kan hämta idag utan på torsdag pga uppbokade tider.

    Jag ifrågasatte detta eftersom denna dag är bestämd sedan länge o dessutom har fått bekräftelse nyligen.

    Jag kompromissade o frågade när han kunde mötas och kompromissade även med plats.

    Det helas slutar efter många om och men med att jag får ändra mina planer som jag tänkt genomföra efter överlämning och ta med barnen och inväntar att han ska behaga höra av sig med en tid.

    En halvtimme in i mitt åtagande hör han av sig o säger att han står o väntar. Jag kan inte komma ifrån o när jag väl försöker få tag i honom svarar han inte för då är hans mobil död.

    Då tänker jag att vad hade jag gjort i hans ställe jo jag hade åkt hem o laddat telefonen o hört av mig till mina barn men icke.

    Så nu sitter jag hör med barn som trott att dom skulle till sin pappa o en pappa som ej går att nå.

    Skrivit sms o uttryckt att jag inte kan göra avkall på mitt liv för att invänta hans besked. Tidigare vädjat om tydligare kommunikation o framförhållning. Kunde inte heller stå o vänta, med tre ungar, rätt upp o ner på att han skulle behaga dyka upp.

    Det här är standard men oftast handlar det om mindre avvikelser som att han lämnar försent hemma eller bönats o ber om att jag ska hämta på överlämningsdagen. Han kan t om använda barnen som förevändning för varför jag ska hämta när sanningen är att han ingen orkar åka kollektivt.

    Idag har det fått ut över barnen och inte bara för att dom inte är hos honom utan gör att detta skapar ännu mer konflikt mellan oss o trots att jag försöker hålla våra issues ifrån barnen så snappar dom upp och efter frågar varför saker är som dom är.

    Jag pallar inte mer. Vad gör man?

    Från o med nu får han hämta hemifrån och lämna hemma för inget annat verkar ju funka fastän jag försöker kompromissa när möjlighet finns.

    Vad har ni gjort för att lösa?

  • Svar på tråden Strular alltid med hämtning lämning
  • Anonym (mmm)

    Samtal på Familjerätten är steg ett. Funkar inte det hade jag vänt mig till advokat. 

  • 50killen

    Tyvärr är hårt mot hårt det ända som gäller.

    Så länge du låter han trampa på dej kommer det att fortsätta.

    Sorgligt för både dej och barnen.

  • Anonym (A)
    Anonym (mmm) skrev 2019-01-02 21:30:21 följande:
    Samtal på Familjerätten är steg ett. Funkar inte det hade jag vänt mig till advokat. 
    Ja, steg ett samtal på familjerätten.
Svar på tråden Strular alltid med hämtning lämning