• Äldre 3 Jan 19:43
    695 visningar
    5 svar
    5
    695

    Enkel billig dator till spel?

    Jag är okunnig och ointresserad av datorer. Har mobil och surfplatta, men nu vill barnen gärna ha en dator för att kunna spela bl.a. Star stable och Fortnite. VAD ska man kolla efter?Måste det vara en speciell gamingdator? Skulle föredra en laptop. Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Enkel billig dator till spel?
  • Äldre 3 Jan 20:34
    #1

    Tyvärr brukar inte "enkel billig dator" och "spel" gå ihop. Och särskillt inte ihop med "laptop".  Du måste vara beredd att lägga minst 8k för en stationär, 12 för en laptop, om de ska orka med fortnite.

    Bäst i ditt läge är faktiskt att gå in på komplett.se och titta på deras datorer, komplett-pc (uppe i listen). Har du tur har de rea på något.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 3 Jan 20:43
    #2

    Sonen smälte min billiga laptop när han spelade. Efter det spelar han bara med xboxen.

  • Äldre 3 Jan 20:44
    #3

    Tack snälla för svar! Ja, du ser, trodde laptop var billigare.

  • Äldre 3 Jan 20:54
    #4
    Elliva skrev 2019-01-03 20:44:38 följande:

    Tack snälla för svar! Ja, du ser, trodde laptop var billigare.


    En laptop som man "inte kan göra något med"  är billig, men så fort du behöver prestanda till mer än skriva uppsatser och betala räkninga så drar det ivag.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 9 Jan 10:56
    #5

    Det du bör göra är att kontrollera vilka systemkrav de spel som skall spelas ställer på hårdvaran. (=Typ av grafikkort, processor osv.)

    Se sedan till att leta efter datorer som har snäppet högre specifikation.
    På så sätt lär datorn även klara av nästa version av spelen.

    Och om det är barn som skall använda datorn så rekommenderar jag att du köper "den ultimata Windows 10 installationen" på WinGuider.se då den ser till att begränsa ev. skada de virus, trojaner etc. som barnen lätt kan luras att ladda ner (t.ex. som spelfusk). 

    Men som sagt kontrollera spelens systemkrav och leta efter datorer som är snäppet över denna så skall det fungera relativt bra..

Svar på tråden Enkel billig dator till spel?