• Tihi

    Mejl i inboxen som inte hör dit

    Jag har en gammal hotmail som jag aldrig använder till något men jag har haft den länge. Ibland när jag loggar in så är där mejl från facebook om en sida du kanske gillar och för några år sen var det twitter tror jag som ville ha confirmation for an account. Tänkte inte så mycket på det mer än att någon skrivit in fel adress och raderade bara. Men finns det risk att någon har använt mejlen att skapa konton för? Jag har aldrig sett några konstiga mejl där förutom några enstaka facebook och twitter vad jag minns.

    Jag ska byta lösenord igen men undrar om jag behöver tänka på dom mejlen eller om det bara är vanligt spam? OM någon skulle ha skapat konton på social media etc med min adress kan det "skada" mig på något sätt då?

  • Svar på tråden Mejl i inboxen som inte hör dit
  • CitronTulo

    Jag får såna både till mejlen och som sms! Började för några månader sedan, kan få flera om dagen ibland! Antar att det är något slags hackningsförsök, men bör vara lugnt så länge man inte klickar på länkar eller konfirmerar koden!

  • Tihi
    CitronTulo skrev 2019-01-04 16:19:09 följande:
    Jag får såna både till mejlen och som sms! Började för några månader sedan, kan få flera om dagen ibland! Antar att det är något slags hackningsförsök, men bör vara lugnt så länge man inte klickar på länkar eller konfirmerar koden!
    Okej. Vad jag har fattat så kan man öppna mejl idag utan risk för virus men om man klickar på en länk eller ger ut info förstås så är det kört. Jag spam-markerade mejlen utan att öppna dom så hoppas att jag slipper dom i fortsättningen. Men det är inte så stor risk att någon har använt min adress för att öppna egna konton väl? Ser aldrig något konstigt förutom just såna mejl jag skrev om.
Svar på tråden Mejl i inboxen som inte hör dit