• Anzil

    Har ni känt en person som varit alkoholist i ung vuxen ålder - Hurdan är personen/personen idag? Vad har konsekvenserna blivit?

    Hej!

    Jag känner en bekant. Hon och jag var grannar i mycket kort period. Hon var arton år och hade flytt ifrån sim hemort. Hon hade problem med alkoholen. Ingenting som dock märktes på henne. Det var förövrigt mycket trevligt människa.

    Hon flyttade sedan till en fosterfamilj tydligen. Det sades att hon mådde betydligt mycket bättre idag.

    Jag hoppas det håller sig!

    Har ni någon erfarenhet där ni har känt någon ända sedan ifrån arton års åldern eller nära den åldern och idag kanske personen fortfarande är en alkoholist som då och då super. Hur såg personen ut förut, ''normal'' hur ser personen ut. Som en ''typiskt'' missbrukare?

    Brukar ni då och då snackat med människan?

    Jag önska att jag bytte kontaktuppgifter innan min granne flyttade. Men jag vart väldigt glad över att hon kom till en fosterfamilj. Jag kommer nog tänka på henne från och till om hur hon har det o.s.v. Tankarna har självklart kommit åt mig om jag kommer få träffa henne igen.

  • Svar på tråden Har ni känt en person som varit alkoholist i ung vuxen ålder - Hurdan är personen/personen idag? Vad har konsekvenserna blivit?
  • Anonym (.)

    En gammal klasskamrat var alkoholist i ung ålder. Jag flyttade från stan så hade dålig koll på vad som hände sedan..hörde rykten om att han när han blev "äldre" började använda en del droger också.. han tog nyligen livet av sig...32 år gammal.

  • Anonym (Bio pappa)

    Min biologiska pappa började dricka tidigt (12år). Blev familjehemsplacerad vid 14 års ålder. Fungerade bra i några år. Sedan brakade det lös rejält. Ungefär när mamma väntade mig, då var han väl 20+

    Han har fått allt tänkbart stöd av samhället som finns. Även bott utomlands på behandlingshem.

    Alltid samma story. Han är nykter ett tag under vård...släpps... - sedan trillar han dit igen. Han klarar inte av att vara nykter utan stöd! Han bor på något hem sedan många år tillbaka och så länge han bor där går det bra.

    Han har dock tagit skada av alkoholen han drack under sin unga vuxna tid. Han är som "fast" i en ålder. Han har även fått alkoholdemens.

  • Anonym (2,8)

    Jag hade flera vänner i ung vuxen ålder som hade stora problem med alkoholen. Flera av dem fick aldrig ordning på sina liv, och några av dem lever inte längre.

    (Fast de som började med droger gick det i allmänhet betydligt värre för.)

Svar på tråden Har ni känt en person som varit alkoholist i ung vuxen ålder - Hurdan är personen/personen idag? Vad har konsekvenserna blivit?