• Anonym (123)

Vågar jag sova med menskoppen?

Första gången jag använder menskopp. Haft den sen igår och det verkar gå oförskämt bra. Den kommer på plats hur lätt som helst och läcker inte alls. I beskrivningen som kom med till står det att man ska ge det 2-3 mensperioder innan man sover med den. Är livrädd för att den ska åka in för långt. Samtidigt är den verkligen sjukt skön aldrig känt mig så ren och normal under mensen. Vågar jag sova med den efter såhär kort tid eller ska jag följa beskrivningen och vänta? 

• Svar på tråden Vågar jag sova med menskoppen?
  • Anonym (N)

Vadå åka in för långt? Det kan den inte. Slidan är bara typ 10-15 cm lång!

Sov du med den om det känns bra.

• Anonym (123)
    Anonym (N) skrev 2019-01-04 20:39:09 följande:

Vadå åka in för långt? Det kan den inte. Slidan är bara typ 10-15 cm lång!

Sov du med den om det känns bra.

Enligt beskrivningen så står det att om man sätter den fel i början så kan den åka in för långt och suga sig fast för långt upp vilket gör det svårt att få ut den. Därav rekommenderar de att man sover med den först efter 2-3 mensperioder så att man är säker på att den sitter rätt. 

Men jag avskyr verkligen andra mensskydd känner mig så smutsig och illaluktande. Medans koppen kändes väldigt fräsch och skön. Så hade gärna velat köra heltid med den och skippa allt annat. Men är orolig för vad gör jag om den åker in för långt?!

• Anonym (Jkl)

Min åker alltid långt in oavsett dag eller natt och det enda som händer (mig) är att jag får ?krysta? ut den och gräva lite, hehe. Men om du fått till den så kör på!

• Anonym (L)

Nån sån rekommendation följde aldrig med min menskopp. Sov med den från första användning. 

Vad jag hade önskat att jag visste som nu användare är att det ibland blir som "vakuum" och svårare när man ska dra ut den. Lätt löst genom att trycka koppen på sidan och släppa in lite luft.

• Anonym (123)
    Anonym (L) skrev 2019-01-04 21:19:02 följande:

Nån sån rekommendation följde aldrig med min menskopp. Sov med den från första användning. 

Vad jag hade önskat att jag visste som nu användare är att det ibland blir som "vakuum" och svårare när man ska dra ut den. Lätt löst genom att trycka koppen på sidan och släppa in lite luft.

Med min blir det vakuum efter varje insättning. Står att om det inte blir vakuum då sitter den fel, för vakuumet är tydligen det som gör att den inte läcker. Och det är lite pågrund utav vakuumet jag tycker det skulle vara lite små läskigt om den fastna för långt upp :P Men i värsta fall får man väl be mannen gräva efter den
  • Anonym (Frälst)

Jag har använt menskopp i ca 6 mån och sover med den. Men måste då oftast tömma nattetid de två första nätterna, annars rinner det över så att säga. Men jag är ändå uppe på toaletten minst en gång per natt så det är inget besvär. Tidigare var jag tvungen att sova m tampong vilken också måste bytas så på det viset ingen skillnad. Annars är jag ett stort fan!

• Anonym (K)

Den kan inte åka in för långt. Man når den även om den sitter långt in. Visst man kanske får stå lite obekvämt och krysta men det går alltid. Vad skulle hända när man sover som inte händer dagtid? Jag hade menskopp dygnet runt i över ett år och hade aldrig några problem.

Svar på tråden Vågar jag sova med menskoppen?