• Kesella

    Inget resultat på KUB, ny undersökning

    Hej,

    Idag var vi på KUB, är i v 13+0. Undersökningen gick ganska

    bra och vi såg en aktiv plutt där inne. Det som stressar mig är att sköterskan inte lyckades mäta nackspalten, jag hade kissat innan undersökningen så blev utskickas att dricka vatten men det hjälpte inte.

    Så nu ska jag tillbaka om 3 dagar för ny undersökning. Har sökt igenom nätet för liknande historier men hittar inget..

    Katastroftankarna bara snurrar just nu!

  • Svar på tråden Inget resultat på KUB, ny undersökning
  • Anonym (K)

    Fast varför katastroftankar? Du hade kissat och hon kunde inte mäta. Det var ju inte som om hon mätte en alldeles för bred nackspalt men ville att du skulle komma in igen och kontrollera, hon kunde helt enkelt inte mäta.

    Det är verkligen inget att oroa sig för och inte helt ovanligt. Vet flera som fått göra det ultraljudet flera ggr för att bebisen inte legat rätt, så att de inte kommit åt att mäta.

    Var glad att du får göra ett extra ultraljud och hälsa på bebisen en gång till istället.

  • hoppas 2014

    Va på kub ul idag med och hon fick kämpa väldigt länge för att mäta nackspalten pga liten låg med huvudet nedåt o bråkade m henne lite. Fick hosta mm så tillslut gick det. Var inte orolig, var ju inget fel - bebis va bara lite busig <3

  • Kesella

    Tack gör kloka tankar!!

    Jah släpper min oro och fokuserar på att jag snart får se bebisen igen istället!

    Denna graviditet är så efterlängtad;

    Vi hade innan dottern föddes två missfall och har inför denna graviditeten försökt bli gravida i 1,5 år (ägglossningstester och äggstimulerande medicin) så vill så gärna att allt ska gå vägen!

  • hoppas 2014
    Kesella skrev 2019-01-05 07:48:08 följande:

    Tack gör kloka tankar!!

    Jah släpper min oro och fokuserar på att jag snart får se bebisen igen istället!

    Denna graviditet är så efterlängtad;

    Vi hade innan dottern föddes två missfall och har inför denna graviditeten försökt bli gravida i 1,5 år (ägglossningstester och äggstimulerande medicin) så vill så gärna att allt ska gå vägen!


    Förstår din oro; efter flera år av egna försök och ägglossningsstimulerande mediciner gick vi vidare till IVF. Efter 1år av försök via IVF med bla 1 MA) fick vi äntligen vår dotter. Även denna graviditet är IVF
  • Anonym (Lugn)

    Jag ser det snarare som positivt att den inte gick att mäta. Då kanske den inte är så bred. Ju bredare desto sämre. Jag gjorde kub i onsdags och nackspaltet gick inte att missa, tyvärr. Hade visserligen inte kissat innan. Lycka till vid nästa tillfälle!

  • Magganemilia

    Samma sak hände mig, lilltjejen låg med huvudet nedåt vid kub-ulj och visade inte upp sig i rätt vinkel. Jag fick göra alla möjliga gymnastikövningar och stå på huvudet (inte så bekvämt när man mår illa...) men det hjälpte inte. Vi kom tillbaka två dagar senare och då gick det finfint att mäta! Så jag tror inte du behöver oroa dig :)

Svar på tråden Inget resultat på KUB, ny undersökning