• Anonym (Siri)

Dejta 10 år äldre kille?

Hej, jag undrar om ni tycker det är okej för mig som är en 21årig tjej att dejta en kille som är 31? Jag har blivit förälskad i honom .. I början var han inte komfortabel med det men jag har varit rätt envis .. å nu börjar jag bli kär i honom :S

Han är riktigt snäll, lugn, ödmjuk, snygg som fasiken och vi har båda träning som stort intresse.

Han har jobb men jag pluggar än och är färdig om 2 år .. Han vill skaffa barn innan han är 40 i alla fall å jag vill också ha barn de kommande 10 åren.

Vi klickar så bra ihop, å han är så mycket mognare än killar som är 21 som mig!

Nu undrar jag om ni tycker det är okej för mig att dejta en 10 år äldre kille?? Har någon av er dejtat en äldre kille, hur har det fungerat?

• Svar på tråden Dejta 10 år äldre kille?
  • Anonym (Siri)

Någon?

• Anonym (ABC)

Är såklart ok. Tycker dock det är tidigt att börja prata om barn. Ligger ni med varandra?

• ManiLund

Vad är det som skulle vara problem här? Jag är kanske oerhört öppensinnad, men tio år skillnad är väl ingenting?

• älskamigmucho

Inga problem alls! Har både haft betydligt yngre o betydligt äldre sexpartners så kan bara säga go for it!

• Anonym (Kör)

Jag var 19 och min man 29 när vi blev tillsammans och vi är fortfarande ihop 10 år senare :)

• Anonym (A)

Min partner är 10 år äldre än mig, inga problem. Så kör på.

• Anonym (Du)

Det viktiga är ju inte vad vi tycker utan vad du tycker :) Tycker du att det känns okej så go for it. Så länge båda är vuxna spelar åldern verkligen ingen roll. 

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Siri) skrev 2019-01-04 22:00:00 följande:

Hej, jag undrar om ni tycker det är okej för mig som är en 21årig tjej att dejta en kille som är 31? Jag har blivit förälskad i honom .. I början var han inte komfortabel med det men jag har varit rätt envis .. å nu börjar jag bli kär i honom :S

Han är riktigt snäll, lugn, ödmjuk, snygg som fasiken och vi har båda träning som stort intresse.

Han har jobb men jag pluggar än och är färdig om 2 år .. Han vill skaffa barn innan han är 40 i alla fall å jag vill också ha barn de kommande 10 åren.

Vi klickar så bra ihop, å han är så mycket mognare än killar som är 21 som mig!

Nu undrar jag om ni tycker det är okej för mig att dejta en 10 år äldre kille?? Har någon av er dejtat en äldre kille, hur har det fungerat?

Jag är 22 och dejtar en kille som är 12 år äldre. Det funkar jättebra :) 
  • Anonym (IncelBertil)
    Anonym (Siri) skrev 2019-01-04 22:00:00 följande:

Han är riktigt snäll, lugn, ödmjuk, snygg som fasiken 

Typiska egenskaper som killar som inte får ligga har.
    Men den här killen är snygg som fasiken förstås....
Svar på tråden Dejta 10 år äldre kille?