• Nikkii

    Kul för småbarn på litet bröllop

    Efter 10 års samboliv, så vill jag och min kille gifta oss och vi vill gärna få lite tips från er. Vi tänker oss ett litet fint bröllop med bara hans och mina föräldrar och våra två småbarn (9 månader och 2.5 år) närvarande (dvs. runt 6 personer totalt). Men blir det tråkigt att "bara" åka och gifta sig i kyrkan och sedan åka hem och äta cateringmat på tomten? Vad skulle man kunna göra för att det skall bli så roligt som möjligt för barnen? Jag har funderat på att kanske åka båt på något vis, men det blir nog för mycket för de små efter kyrkan. Har ni några bra tips för små bröllop? Vi hade gärna åtit på en restaurang, men det skulle inte fungera med två så små barn.

    // Nikkii

  • Svar på tråden Kul för småbarn på litet bröllop
  • Tow2Mater

    MCDonalds bollhav.

    Tror inte de som så små ens kommer minnas ert bröllop - gör det till vad ni vuxna vill, inte vad som kan vara roligt för en 2.5 åring. En plaskpool i trädgården blir nog tillräckligt kul.

  • EmberEyes

    Så små barn har inte jättemycket att komma med tänker jag. hade de varit äldre (4+) och det varit en drös fler barn i samma ålder med, hade du kunnat ha brännboll, tresteg, säcklöpning och en massa roliga lekar.

  • Anonym (.)

    Har ni inga vänner? Min man ville ha det som ni, men jag stod på mig att vi ju inte kan fira med en släkt vi knappt umgås med, men då inte bjuda våra vänner i vardagen. Sagt och gjort! Gör ni lika blir det ju kompisar till barnen, då löser sig det mesta!

  • Nikkii

    Tack för era tips! Heliumballonger låter kul och de kan nog fånga barnens intresse ett bra tag.

    Vi har många vänner, men vi vill hålla det litet och inte för dyrt och en av oss har sin släkt i ett annat europeiskt land och det skulle bli en så stor process att bjuda in dem alla. Vi satsar nog på en större resa senare.

  • Anonym (Fcv)

    Gör så som ni har tänkt och vill ha det. Barnen är så pass små att de bara blir glad av att bara få vara med er och far/mor föräldrarna. Vill ni lyxa till det för barnen kan ni blåsa upp en ballong och bjuda på en piggelin :D

Svar på tråden Kul för småbarn på litet bröllop