• Anonym (TS)

    Ett halvår efter vi förlorade vår dotter i vecka 20 pga förtidig vattenavgång

    Den första tiden var hemsk, tårar och djup sorg. Men tiden har gjort att jag och min man gått vidare, men så kommer det stunder när sorgen sköljer över mig. Det känns som jag ska drunkna i sorgen och smärtan. Jag tänker tusen tankar på vad jag kunde gjort annorlunda, andra beslut jag kanske kunde tagit osv. Jag krossas av tanken på att min jävla kropp dödade vår dotter, hennes hjärta slog in i det sista ändå fanns det inget att göra enligt läkarna- hon dog i min mage. Hon var så efterlängtad och älskad.

  • Svar på tråden Ett halvår efter vi förlorade vår dotter i vecka 20 pga förtidig vattenavgång
  • Aniiee

    Det tar tid. Låt det göra det. Det är ok. Alla känslor och tankar, nu och om 1 och 5 och 20 år, är ok.


    I have a growing lack of disgust for you
  • MeandHim

    Usch vet precis smärtan. Förlorade mina tvillingar i v.20. Inte pga vattenavgång utan pga att jag själv höll på att stryka med för att vården klantade sig rejält. 12 år sen nu, det blir lättare med de finns såklart alltid i tankarna.

  • MeandHim

    Usch vet precis smärtan. Förlorade mina tvillingar i v.20. Inte pga vattenavgång utan pga att jag själv höll på att stryka med för att vården klantade sig rejält. 12 år sen nu, det blir lättare med de finns såklart alltid i tankarna.

  • Anonym (TS)

    Tack för era tröstande ord <3

    Jag beklagar djupt till dig som miste dina tvillingar, får jag fråga vad som hände? Vågade du bli gravid igen? Kram

  • MeandHim
    Anonym (TS) skrev 2019-01-05 18:58:32 följande:

    Tack för era tröstande ord <3

    Jag beklagar djupt till dig som miste dina tvillingar, får jag fråga vad som hände? Vågade du bli gravid igen? Kram


    Tack! Det är en lång historia, jag fick hyperimesis och kräktes av ALLT! Jag rasade i vikt, låg på sjukhus i 6 veckor, tappade tuggreflexen så visste inte hur man åt mat. Spydde av bara tanken på mat, fick tillslut operera in en CVK för att få i mig näring. Jag kände hur mina inre organ till slut började ge upp medan läkarna skrattade åt mig. Jag fick lixom ingen hjälp förrän en dag då dom insåg att jag faktiskt höll på att dö... men då var det för sent. Kroppen gjorde sig av med fostren för att jag skulle överleva. En kropp kan inte livnära tre personer på en liter glukos/dygn. Jag var så smal att folk runt mig trodde jag drabbats av anorexia.

    Men ja, vi försökte så snabbt vi kunde och jag har nu två friska pojkar som är 8 och 11 år :)
  • Anonym (TS)
    MeandHim skrev 2019-01-06 11:45:33 följande:

    Tack! Det är en lång historia, jag fick hyperimesis och kräktes av ALLT! Jag rasade i vikt, låg på sjukhus i 6 veckor, tappade tuggreflexen så visste inte hur man åt mat. Spydde av bara tanken på mat, fick tillslut operera in en CVK för att få i mig näring. Jag kände hur mina inre organ till slut började ge upp medan läkarna skrattade åt mig. Jag fick lixom ingen hjälp förrän en dag då dom insåg att jag faktiskt höll på att dö... men då var det för sent. Kroppen gjorde sig av med fostren för att jag skulle överleva. En kropp kan inte livnära tre personer på en liter glukos/dygn. Jag var så smal att folk runt mig trodde jag drabbats av anorexia.

    Men ja, vi försökte så snabbt vi kunde och jag har nu två friska pojkar som är 8 och 11 år :)


    Fruktansvärt att vården brast så mycket att det blev så allvarliga konserver! Än en gång beklagar jag, och jag är glad för din skull att du fick två barn efter det som hade hänt. Kram
  • Mawie

    Beklagar sorgen, skickar varma kramar!<3

    Våran dotters hjärta stannade i v 39


    Ängeldotter 6/9-18
  • Anonym (TS)
    Mawie skrev 2019-01-06 12:29:37 följande:

    Beklagar sorgen, skickar varma kramar!<3

    Våran dotters hjärta stannade i v 39


    Jag beklagar, så hemskt. Kram <3
  • MeandHim
    Anonym (TS) skrev 2019-01-06 12:15:19 följande:

    Fruktansvärt att vården brast så mycket att det blev så allvarliga konserver! Än en gång beklagar jag, och jag är glad för din skull att du fick två barn efter det som hade hänt. Kram


    Tack snälla!

    Jag blev noga uppkallad de andra gångerna och jah ställde höga krav på vården men det är ändå helt jävla galet att det kan få gå till så. Jag gjorde flera anmälningar, skulle kunna skriva en hel bok om alla brister.

    Hoppas ni snart blir gravida igen. Vi har pratat på ett till barn men med en ny pappa denna gången så vi får se hur det går.

    Kram till dig.
Svar på tråden Ett halvår efter vi förlorade vår dotter i vecka 20 pga förtidig vattenavgång