Gör jag fel som vill vänta med att flytta ihop?
Hej Familjeliv!
Jag träffade min kille för ganska exakt ett år sedan och vi blev ihop rätt omgående. Vi är båda i åldern runt 30, han några få år över och jag några få år under.
Efter att vi varit ihop ett halvår flyttade han in i en ny lägenhet. Därefter började han föra ihopflyttning på tal lite smått. Jag sa att jag vill vänta med det, vilket han accepterade.
Nu när det gått ytterligare ett halvår börjar han dock nämna det allt oftare. Han har börjat göra plats för mina saker osv, pratar ofta om hur vi ska ha det och så (vi är överens om att om vi ska flytta ihop så blir det jag till hans lägenhet, då den är mer lämplig för två än min).
Problemet är att jag inte alls känner mig redo än. Jag har aldrig varit sambo så för mig är det en stor grej att bli det. Jag har alltid trivts bra med att bo själv. Styra hemmet själv, få andrum, ensamhet när jag behöver (vilket jag inte kommer få då min kille alltid är hemma förutom när han jobbar) och med mera. Jag har dessutom husdjur som jag inte kommer att få ta med mig i flytten till honom. Det känns som att hela min självständighet kommer att raderas och att jag kommer att bli som en inneboende.
Ibland har jag till och med tvekat på om jag överhuvudtaget kommer att kunna bo ihop med någon. Min dröm är dock att bilda familj så då måste jag ju, men då jag nu är student finns inte det i bilden förrän ett par år framåt ändå.
Ett år kan tyckas vara lång tid. Men för min del är jag osäker. Jag känner mig inte ens hundra på om det är mannen i mitt liv än, i så fall borde jag väl ha velat flytta in för längesen? Vi känner nog varandra rätt bra vid det här läget, men ändå inte helt fullt ut tror jag. Är det verkligen så fel med att vilja vänta?
Idag nämnde han att han tycker att det börjar bli dags för mig att bestämma mig. Jag lovade att inte dröja för länge med svar.
Vet inte varför jag skrev detta egentligen. Tror jag vill höra era tankar om det.