• loulou20000

Nidblödning eller tidigt missfall?? Panik hjälp se hit

Hej familjeliv! Har ätit ett p-piller som heter dionorette (Yasmin liknande) sen 10 dagar tillbaka efter att ha slutat med kyleena spiral sen en tid tillbaka. Väntade 2 veckor med att börja äta pillrerna och började mitt i cykeln. Efter 3 dagar av p-piller hade jag och min pojkvän oskyddat samlag. Har fortsatt äta p-pillrerna sen dess varje dag. Nu 7 dagar efter samlaget fick jag igår morse en stor blödning. Helt plötsligt blev det varmt i trosorna och när jag gick på toa hade hela trosorna blivit röda. Till en början var det rinnigt blod, det liksom rann ner för benen. Tog en tampong under dagen som sög åt sig och under natten sov jag utan. När jag vaknade och ställde mig upp så splashade det ner blod som rann ner med klumpar. Det har fortsatt så, blöda med klumpar och nu eftermiddag och kväll även fått mensvärk liknande. Det som spänner i magen och känner en trötthet jag aldrig känt förut. Har också upplevt de senaste dagarna extrem hunger och trötthet. Det kanske är placebo? Nämnvärt är att jag inte brukar få mensvärk alls, men har annars riklig mens med klumpar i vanliga fall. Har aldrig varit gravid förut och är ung. Kan detta vara en nidblödning?? Eller tidigt missfall? Genombrottsblödning? Känner någon igen sig? Även fast det var 7 dagar sen samlag och ägget typ inte ens fäst ens en gång. Är orolig och förvirrad! Vad är detta? Snälla hjälp och tack på förhand

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-05 19:58
    Ska också nämna att eftersom jag är så pass ung så vill jag inte ha barn och om det är en graviditet blir det abort eller om kopparspiral fortfrande är ett alternativ. Är bara frågvis och förvirrad i vad detta är. Det är självklart jobbigt med ett missfall också oavsett, precis som det kommer bli tufft med en ev abort. Att jag hade oskyddat samlag efter endast 3 dagar på p-piller var ett misstag och ansvarslös handling. Men det kan jag inte ändra på nu.

• Svar på tråden Nidblödning eller tidigt missfall?? Panik hjälp se hit
  • Anonym (Testa)

Om det är ett tidigt missfall så borde ett gravtest he ett svagt plus.

Det kan göra men behöver inte.

Så om jag vore du så skulle jag ta ett test. Skulle det vara positivt så skulle jag ta ett till test efter 10 dagar för att se om ett eventuellt plus är starkare / svagare.

Jag har aldrig haft en nidblödning men så som jag förstår det kan blödningen vara allt från rosa / bruna flytningar till en rikligare blödning men jag har aldrig hört eller läst om att det ska komma så myclet som der har gjort i ditt fall. Men som sagt - jag vet inte så det innebär ju inte det ena eller andra bara för att jag skriver att jag inte hört eller läst om det.

Men som sagt - ett test kan ju iaf vägleda dig och och du kan ju dubbelkolla med ett test om en vecka eller två efter det första testet

• Bebis201901

Vet inte om jag hängde med helt men är det inte bara mens då? Du har ju bytt preventivmedel och då kan det ju ta ett tag för kroppen att vänja sig. Googla på ppillret och blödning så kommer det kanske upp fler som upplevt samma.

• Anonym (Ej gravid)

Jag är ganska säker på att det är mens du fått. När du tog ut spiralen kan du ha fått en ägglossning ett tag efter då du väntade två veckor med att börja med pillerna. Sen efter ägglossning följer som bekant mens :). Att du nu har mensvärk kan bero på att slemhinnan byggts upp lite extra eller att kroppen i övrigt reagerat på hormonförändringen så därför uppför den sig annorlunda än den brukar. Det tar ju ett tag för kroppen att ställa om sig vid förändrad hormonnivå. Jag har själv haft en ganska kraftig nidblödning men det var inte i närheten av vad du beskriver och gjorde inte ont det minsta. Om du är osäker så testa att ta ett gravtest om nån vecka för att stilla oron. Men är som sagt rätt säker på att det inte än någon graviditet på gång, och missfall är det på tok för tidigt för nu.

Provade själv Yasmine-liknande piller under 4 veckor och hade då blödning till och från konstant hela tiden. 2-3 dagars uppehåll och sen blödning i 3-5 dagar och sen uppehåll igen osv. Humöret gick samtidigt upp-och-ner, kände mig svullen osv. Tog 2 gravtest då jag trodde jag var gravid men de var negativa. Det var pillerna som orsakade det hela!!! Stod inte ut mer och bytte tillbaka till vanliga p-piller och då blev allt som vanligt igen.

Svar på tråden Nidblödning eller tidigt missfall?? Panik hjälp se hit