• Fri100

    New York-tips på boende

    Jag och min familj planerar att åka till New York. Vi är fyra stycken; jag, min man, en son på 14 år och en dotter på 11 år. Det är första gången vi besöker New York och vi behöver tips på bra och prisvärt boende. Tanken är hotell men om någon har annat förslag tar vi tacksamt emot det också. Planen är att vi ska vara där i fyra-fem nätter och vi vill gärna bo så centralt som möjligt.

    // Frida

  • Svar på tråden New York-tips på boende
  • aerial

    Jag har bott på Pod 51 (51th street) några gånger. Bra, fräscht och prisvärt. Finns Pod 39 också, ligger på 39th street.

  • aerial

    Tycker Pod 51 låg bra och centralt. Vi gick oftast dit vi skulle, det finns ju så mycket att se utmed vägen. Vi åkte tunnelbana från downtown upp till Met men det var nog enda gången vi tog tunnelbanan, fast det var smidigt.

  • flygrl

    När jag va i NYC bodde jag på Jolly Hotel Madison Towers, som jag kan rekommendera om man vill bo centralt till rimligt pris. Det ligger vid hörnet Madison Avenue och 38 gatan i Midtown dvs typ mitt på Manhattan med gångavstånd till bla. Empire State Building, Penn Station, Grand Central Station och Times Square. Det e inget lyxigt hotell men man hade det man behövde för kunna vila ut och känna sig säker. När man e i en stad som NYC e man ju mest ute på stan och inte på hotellet. Iaf e det så för mig.

    Länkar:

    www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g60763-d93470-Reviews-NH_New_York_Jolly_Madison_Towers-New_York_City_New_York.html

    www.jollymadison.com

  • Finansen7

    Vi har alltid bott kring Grand Central, typ 38-42 gatan och typ Lexington Ave. Det är centralt men inte i det allra stökigaste då det låter 24/7.

    Bra boende i New York är ganska dyrt, försök hitta familjerum. Vi har varit två och betalat ca 2300-2500kr/natt, utan frukost. Ät gärna frukost på stan, det finns massor med ställen i alla inriktingar. Hälsostuk eller en bagel med skamlöst mycket creme cheese :).

    NY är fantastiskt, hoppas ni får en trevlig resa!

  • Flaskkaft

    Många hotell ligger i Midtown. Tycker att ni ska bo där när det är ert första besök. Ni kommer ha fullt upp med sevärdheter på södra Manhattan. Det är trots allt Manhattan många tänker på när man säger New York. Nästa gång ni är där kan ni utforska övriga delar och boroughs.

    Det kostar att bo i NYC. Hittar ni dubbelrum under 2000kr är bara att slå till. Vet att korttidshyrning via Air bnb varit olagligt i NYC. Har dock inte koll på hur det är just nu. Det går att bo via Air bnb ändå. Kan va bra att veta. Kolla upp detta.

  • Ignoramus

    Vi körde via airbnb, det var verkligen super! Men då var vi bara två vuxna som bodde i ett rum (men hade tillgång till hela lägenheten). Väldigt centralt på Manhattan, mycket trevlig host som bjöd på frukost och kom mer flera tips och så... kommer även få bo där nästa gång om vi åker tillbaka. Har för mig att det kostade kring 1500 per natt (alltså 750/person) och nästa gång tar vi kontakt med honom direkt och får bo där ännu billigare :)

Svar på tråden New York-tips på boende