• Deeelicious

    HJÄLP! Gravid och troligtvis lunginflammation

    Jag är gravid i v.31 och har haft influensa i en vecka nu med hög feber. Haft kontakt med förlossningen och varit inne en gångför att kolla att bebisen mådde bra då jag tyckt barnet varit lite seg där inne under tiden jag varit sjuk men allt såg bra ut enligt läkaren. Dock tyckte dem att den rörde sig lite...

    Nu har jag troligtvis fått lunginflammation också och undrar vad jag ska göra? Avvakta tills det går över eller åka in och låta dem skriva ut antibiotika åt mig? Någon som varit i samma sits? Är jätteorolig... och hostar blod :( men är skeptisk mot antibiotika under graviditet också..

  • Svar på tråden HJÄLP! Gravid och troligtvis lunginflammation
  • Anonym (.)

    har ätit 2 antibiotikakurer under graviditet. Det påverkar inte graviditeten på något sätt

  • Nettan91

    Hej!

    Ush va jobbigt det låter, men bra att dom har koll på bebis!

    Jag fick lunginflammation när jag var gravid, dock bara i v5-6. Fick antibiotika och det var inga problem. Finns vissa man inte ska ta men det har dom koll på!

    Mitt råd är att söka, gärna akut om du nu hostar blod!

    Krya på dig

  • Anonym (..)

    Sök hjälp på VC. En lunginflammation är ju inte farlig för barnet, men man är ofta mer frikostig med penicillin. 

  • Anonym (B)

    Uppsök jourvårdcentral imorgon. Antibiotika när man gravid är inget konstigt alls.

Svar på tråden HJÄLP! Gravid och troligtvis lunginflammation