Är match.com meningslöst?
Jag vet att det finns ett antal trådar i detta ämne men här kommer ännu en.
Jag har haft match.com nu ett tag. Jag ser bra ut och har ett arbete som de flesta förknippar med mycket hög status. Jag är dessutom lång. Inte överdrivet men över medellång för svenska män. Nästan alla kvinnor klargör ju i sina profiler att de inte vill störas av män under 179 cm eller något sådant. Alla dessa mina egenskaper jag nyss nämnde framgår tydligt av min profil. I övrigt ser min profil genomarbetad ut. Inga konstigheter.
Jag som ser bra ut, är lång och har ett fint jobb osv har kontaktat ungefär 40 kvinnor på den där jäkla sidan. Det är inte så att jag använder mig av något standardmeddelande utan jag försöker anstränga mig och formulerar mig på varierande sätt. Inte heller kontaktar jag kvinnor som är väldigt unga eller klargör att de inte söker en man i min ålder (36 år). Och jag skriver bara till kvinnor som varit inloggade den senaste veckan. Vad tror ni händer? INGENTING. Jag får inga svar över huvud taget. Ingen reaktion. Nada. Kvinnorna jag skriver till kollar inte ens in min profil med några få undantag. Jag börjar fundera på om jag gör något fel eller om dessa kvinnor över huvud taget existerar. Det börjar kännas ganska meningslöst detta.
Ni som är kvinnor och har match.com eller motsvarande. Det skulle vara intressant att höra om ni har någon input på detta?