• Anonym (??)

Varför är det aldrig någonsin skriver på tinder?

Jag börjar bli galen.

Får relativt många matchningar varje dag. Men det är aldrig någon jäkel som skriver något?

Varför är det så för? Är det någon som har samma erfarenhet? Eller är det bara jag?

Man tycker ju att den som ?får? matchen är den som skriver först. Eller?

Är tinder bara till för att samla på matchningar nu för tiden?

• Svar på tråden Varför är det aldrig någonsin skriver på tinder?
  • Ms H

Du får alltså inga svar, inte på typ några av alla dina meddelanden?

• Anonym (??)
    Ms H skrev 2019-01-06 15:52:40 följande:

Du får alltså inga svar, inte på typ några av alla dina meddelanden?

Jag får svar på cirka en av tio medelanden som jag skickar. Men det är alltid jag som måste skicka det första meddelandet. Det är aldrig någon annan som tar det första initiativet.
  • Ms H
    Anonym (??) skrev 2019-01-06 16:04:57 följande:

Jag får svar på cirka en av tio medelanden som jag skickar. Men det är alltid jag som måste skicka det första meddelandet. Det är aldrig någon annan som tar det första initiativet.

Himla trist att de inte svarar. Jag tycker också att det är konstigt, det ligger ju ändå ett aktivt val bakom matchningen. Man kan ju åtminstone svara lite kort om nån skriver där. I mitt fall får jag både meddelanden (dvs utan att jag skriver först) och svar, men har även skrivit utan svar och har matchningar där ingen av oss skrivit. Om nån skriver till mig (utan att vara otrevlig) så får han ett svar.
  • Anonym (??)
    Ms H skrev 2019-01-06 16:10:11 följande:

Himla trist att de inte svarar. Jag tycker också att det är konstigt, det ligger ju ändå ett aktivt val bakom matchningen. Man kan ju åtminstone svara lite kort om nån skriver där. I mitt fall får jag både meddelanden (dvs utan att jag skriver först) och svar, men har även skrivit utan svar och har matchningar där ingen av oss skrivit. Om nån skriver till mig (utan att vara otrevlig) så får han ett svar.

Du har alltså inte samma erfarenhet som mig?

Jag kan väl inte vara den enda som det här händer för?
  • Anonym (HW)

[quote=79339759][quote-nick]Ms H skrev 2019-01-06 16:10:11 följande:[/quote-nick]Himla trist att de inte svarar. Jag tycker också att det är konstigt, det ligger ju ändå ett aktivt val bakom matchningen. Man kan ju åtminstone svara lite kort om nån skriver där. I mitt fall får jag både meddelanden (dvs utan att jag skriver först) och svar, men har även skrivit utan svar och har matchningar där ingen av oss skrivit. Om nån skriver till mig (utan att vara otrevlig) så får han ett svar.[/

Men herregud du är ju en tjej ser jag. Det är ungefär 100 ggr lättare för er att få svar än för oss män. Jag utgår ifrån att ts är man. Jag har match.com och Tinder. Match.com är helt värdelöst. Jag skriver och skriver men ingenting händer. Jag anstränger mig och skriver individuella meddelanden. Jag skriver inte till väldigt unga kvinnor eller kvinnor som annars inte vill ha kontakt med män i min ålder. Jag skriver till aktiva medlemmar. Jag ser bra ut i verkligheten och på bilderna. Jag har ett fint yrke och en vettig profil i övrigt. Det är knappt att tjejerna jag skriver till ens kollar in min profil. Tider är ännu värre. De få matchningar jag fått är antingen helt ointresserade av kommunikation eller fejkprofiler. Som du förstår börjar jag lessna på detta.

• Anonym (??)
    Anonym (HW) skrev 2019-01-06 16:23:32 följande:

Men herregud du är ju en tjej ser jag. Det är ungefär 100 ggr lättare för er att få svar än för oss män. Jag utgår ifrån att ts är man. Jag har match.com och Tinder. Match.com är helt värdelöst. Jag skriver och skriver men ingenting händer. Jag anstränger mig och skriver individuella meddelanden. Jag skriver inte till väldigt unga kvinnor eller kvinnor som annars inte vill ha kontakt med män i min ålder. Jag skriver till aktiva medlemmar. Jag ser bra ut i verkligheten och på bilderna. Jag har ett fint yrke och en vettig profil i övrigt. Det är knappt att tjejerna jag skriver till ens kollar in min profil. Tider är ännu värre. De få matchningar jag fått är antingen helt ointresserade av kommunikation eller fejkprofiler. Som du förstår börjar jag lessna på detta.

Det är det här jag menar. Alla verkar ha uppfattningen om att tjejer drunknar i matchningar och mess. Det gör det ännu mer pinsamt att erkänna att jag faktiskt också är tjej.
  • Anonym (HW)

[quote=79339818][quote-nick]Anonym (??) skrev 2019-01-06 16:29:37 följande:[/quote-nick]Det är det här jag menar. Alla verkar ha uppfattningen om att tjejer drunknar i matchningar och mess. Det gör det ännu mer pinsamt att erkänna att jag faktiskt också är tjej.[/

Det förvånar mig verkligen att du är tjej. Men jag är övertygad om att tjejer i genomsnitt inte behöver anstränga sig lika mkt som män för att få kontakt. Som irl alltså. Jag börjar fundera på varför kvinnorna öht förekommer på dessa sidor. Vill de inte hitta någon? Vill de bara bli bekräftade?

• Anonym (??)
    Anonym (HW) skrev 2019-01-06 16:44:00 följande:

[quote=79339818][quote-nick]Anonym (??) skrev 2019-01-06 16:29:37 följande:[/quote-nick]Det är det här jag menar. Alla verkar ha uppfattningen om att tjejer drunknar i matchningar och mess. Det gör det ännu mer pinsamt att erkänna att jag faktiskt också är tjej.[/

Det förvånar mig verkligen att du är tjej. Men jag är övertygad om att tjejer i genomsnitt inte behöver anstränga sig lika mkt som män för att få kontakt. Som irl alltså. Jag börjar fundera på varför kvinnorna öht förekommer på dessa sidor. Vill de inte hitta någon? Vill de bara bli bekräftade?

Varför är det förvånande för? Det är väl inte som att det är 90% män på sådana där sidor?
  • Anonym (Jj)

Det är samma sak för mig just på tinder. På andra sidor där man kan skriva utan att matcha får jag däremot väldigt mycket meddelanden.

Du skriver att du får många matchningar. Det får troligtvis den du matchar med oxå och det är nog problemet. Man har inget intresse av att skriva med alla och har inte heller tid till det. Många använder nog främst tinder för bekräftelse.

Om du matchar med mindre snygga killar så får du säkert fler svar på meddelandena.

• Anonym (.)

Du matchar med killar som är snyggare än dig, därav utebliven respons.

Sikta på killar i din egen liga så går det bättre

Svar på tråden Varför är det aldrig någonsin skriver på tinder?