• Äldre 7 Jan 08:47
    559 visningar
    1 svar
    1
    559

    Förstoppning trots koständringar. Laxoberal

    Hej! Är gravid i vecka 15 och har sedan vecka 7-8 haft bekymmer med enormt trög mage (inte hård så ofta). Har ändrat kosten men hjälper inte, är som att tarmarna inte jobbar knappt, kommer bara lite någon gång i bland. Är extremt psykiskt påfrestande. Har testat microlax några gånger men det hjälper bara lite. Lactulos var extremt dåligt då jag fick magont flera dagar.

    Laxoberaldroppar funkar däremot väldigt bra. Har tagit dessa 1-2 dagar/vecka i 4 veckors tid ungefär. Är det någon mer som har samma problem med magen som jag? Vad har ni för erfarenhet laxoberaldroppar? Jag funderar på om jag kommer få använda detta ngn gång per vecka graviditeten ut, men vill samtidigt inte att det påverkar magen efter graviditeten.. ????men det kanske det inte gör? Hur var det för er som fött och haft samma bekymmer?

  • Svar på tråden Förstoppning trots koständringar. Laxoberal
  • Äldre 7 Jan 11:20
    #1

    Hej. Under min första graviditet var jag konstant förstoppad och fick ta laxermedel titt som tätt, efter graviditeten blev magen dock normal igen. Nu andra graviditeten var magen ok under graviditeten och nu efter är magen såå trög... går på toa en gång i veckan bara om jag inte tar laxermedel, så det är nog olika. Antar att det är hormoner som spökar och hoppas magen blir bättre när jag slutar amma. Hoppas din mage blir bättre snart, är hemskt detta med förstoppning :(

Svar på tråden Förstoppning trots koständringar. Laxoberal