• Anonym (aha!)

Vätska i örat —> illamående och yrsel?

Hejjj! jag har genom åren genomlidit en hel del illamående och yrsel men alltid felfria provsvar. Jag har haft yrselattacker och fått avbryta arbetspasset abrupt. Å nu slog det mig! När jag var liten var jag ett öronbarn med mkt öroninflammationer och flera läkare har påpekat nu i vuxen ålder att mina trumhinnor är intryckta, ärriga och mycket vätska bakom trumhinnan. Skulle inte denna vätska kunna vara orsaken till att jag har svårt att göra hastiga rörelser och lätt för att må illa? Nu blev jag så taggad på att gå till VC och kolla upp detta? Sitter inte mycket som har med illamående och yrsel att göra i just örat? Nu efter en influensavecka så mår jag ordentligt illa och har svårt att ta mig ens några meter och jag har samtidigt haft väldigt ont i örat. Då kanske ännu mer vätska ansamlats. Sammanträffade eller inte?

• Svar på tråden Vätska i örat —> illamående och yrsel?
  • Anonym (Anna)

Meniers sjukdom!!! Helt ofarlig

• Anonym (aha!)
    Anonym (Anna) skrev 2019-01-07 18:35:28 följande:

Meniers sjukdom!!! Helt ofarlig

Ja! Kan va det! Finns det botemedel? Kan man få rör i vuxen? Hade ju det som liten men vätskan är ju kvar så antingen hjälpte dom inte eller så kom det mer vätska.
  • Anonym (Anna)

Finns en grupp på Facebook du MÅSTE gå med i! Det finns underbar hjälp där från supersnälla människor:

hrf: menières sjukdom- heter gruppen!

• Anonym (Öronbarn)

Jag har en sjukdom i örat utifrån upprepande öroninflammationer. Dessa behandlades inte, utifrån att min biologiska mamma vägrade. Det resulterade i illaluktande vax och kraftig hörselnedsättning. Denna sjukdom (minns ej vad den heter) "äter" upp örats uppbyggnad och det kan gå så långt att det når hjärnan. Läkaren vill nu kolla och i värsta fall blir det ytterligare en operation. I detta var läkaren mycket tydlig, det måste behandlas! Jag tycker du bör kolla upp det!

Nu behöver det ju inte vara samma sjukdom som mig, men värt att kolla det!

Lycka till!

Svar på tråden Vätska i örat —> illamående och yrsel?