• EmberEyes

    Är du försäkrad?

    Nu vet jag inte om jag lägger detta i rätt kategori, eller om omröstningen kommer se ut som jag vill (det ska gå att kryssa i flera alternativ).
    Det krävs ett "rätt" svar för att publicera frågan, men det finns inget rätt eller fel svar, det är bara en tekniks grej för att få detta att funka... 
    Ber om ursäkt på förhand om det blir fel. Nytt försök!

    Jag tycker mig se ett mönster på senare tid att många väljer att inte försäkra sig i olika varianter. Det gör mig nyfiken på vilka försäkringar du har, och varför du valt denna/dessa.

    De stora kategorierna är väl
    a-kassa
    hem/hus
    gravid/barn
    fordon (ink båt, cykel m. fl.)
    sjukdom/olycksfall/sjukvård/liv
    djur
    tand
    rese
    företag
    övrigt

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-07 21:53
    Det här blir ju inte heller bra! Är det någon som vet hur man gör en omröstning där det går att välja mer än ett alternativ? När jag försökte göra en vanlig omröstning fick jag bara radioknappar, och här går det inte att se någon "statistik". Sååå frustrerande!
    Om någon kan få en omröstning att funka som den borde får ni gärna antingen PMa mig så jag kan fixa, eller göra en ny helt enkel. Jag blir vansinnig!

    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Är du försäkrad?
  • fjanten

    Vi försäkrar det mesta så högt det går. Hus, barnen, bilarna, oss själva (olyckor, liv osv), reseförsäkring har vi genom hemförsäkring, tänderna försäkrar vi inte - däremot går vi privat (släkting som är tandläkare), a-akassa (och fack)... Vi har inga djur.

  • Solarn

    Det borde finnas fler alternativ, har man inget djur t ex blir det ju fel oavsett vad man väljer nu.

  • EmberEyes
    Solarn skrev 2019-01-07 21:38:38 följande:

    Det borde finnas fler alternativ, har man inget djur t ex blir det ju fel oavsett vad man väljer nu.


    Ledsen, borde tänkt på "icke applicerbart"-alternativ.
    Men välj ett nej, eftersom det är en försäkring du inte tecknar.
  • Solarn
    EmberEyes skrev 2019-01-07 21:50:12 följande:
    Ledsen, borde tänkt på "icke applicerbart"-alternativ.
    Men välj ett nej, eftersom det är en försäkring du inte tecknar.
    Fast då får du ju inte svar på om man har valt bort att försäkra sig eller inte.
  • EmberEyes
    Solarn skrev 2019-01-07 23:22:04 följande:
    Fast då får du ju inte svar på om man har valt bort att försäkra sig eller inte.
    Det kan du definiera i kommentaren. Eller så kan du låta bli att svara alls, om det ger dig sådan vånda. Solig

    Som jag skrivit, jag får inte till omröstningen som jag vill ha den, och det är synd. Vill du hjälpa mig så får du jättegärna göra om den så att det finns kryssrutor och inte blir en quizz, och med fler svars-alternativ när du ändå är i farten.
  • Guapa

    Vi försäkrar bara det viktigaste, dvs hem, barn och livförsäkring om någon av oss skulle gå bort medan vi fortfarande har barn som bor hemma. Sjuk- och olycksfall för vuxna kollar jag på men tycker inte det är värt försäkringspremien. Det är sådana småsummor som betalas ut. Om man blir sjuk på riktigt och inte kan jobba på många år så gäller inte försäkringarna så som jag skulle önska, utan de flesta har en begränsning på ett par års sjukdom med några ynka tusenlappar i månaden i ersättning. Då är det bättre att ha ett rejält buffertsparande.

  • Aniiee

    Du får göra en enkät (typ google forms, surveymonkey, typeform) om du vill göra statistik. Man får göra enkäter bara för att det är skoj. Tyvärr ingenting Familjeliv har.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Krickis

    Har fackförsäkring där ingår sjuk,olycksfall och hemförsäkring. Sen har jag uppgraderat den till max så den täcker typ allt från reseskydd till mobiler samt bostadsrättsförsäkring. Allt detta till en kostnad under 200 kr. Efter en brand i grannens lägenhet i sommars insåg jag verkligen värdet i att vara rätt försäkrad.

  • Solarn
    EmberEyes skrev 2019-01-07 23:48:59 följande:
    Det kan du definiera i kommentaren. Eller så kan du låta bli att svara alls, om det ger dig sådan vånda. Solig

    Som jag skrivit, jag får inte till omröstningen som jag vill ha den, och det är synd. Vill du hjälpa mig så får du jättegärna göra om den så att det finns kryssrutor och inte blir en quizz, och med fler svars-alternativ när du ändå är i farten.
    Ville bara göra dig medveten om problemet med svarsalternativen såklart.
Svar på tråden Är du försäkrad?