Piccazzo skrev 2019-01-11 20:41:39 följande:
Spontant känner jag att du riskerar att överträna om du tränar styrketräning 5 dagar / veckan samt intensiv Cardio på det.
Se över ditt träningsprogram där du kanske lägger in mer isolerade benövningar istället för 8X4 i böj som mer är ett upplägg för styrkelyftare.Även testa periodisering av vikterna.
Tex kan ett periodiserat ben upplägg bli :
Vecka 1
4 X 10 Knäböj
4 X 15 Lårcurl
4 X 15 Benspark
3 X 10 Utfall
3 X 10 Stiff Legged Deadlift ( Vet inte vad den kallas på Svenska )
Vecka 25 X 8 Knäböj4 X 15 Lårcurl4 X 15 Benspark3 X 10 Utfall3 X 10 Stiff Legged Deadlift
Vecka 36 X 6 Knäböj4 X 15 Lårcurl4 X 15 Benspark3 X 10 Utfall3 X 10 Stiff Legged Deadlift
Vecka 48 X 4 Knäböj4 X 15 Lårcurl4 X 15 Benspark3 X 10 Utfall3 X 10 Stiff Legged Deadlift
Squat , Rest , Repeat
Givetvis kan du byta ut komplement övningarna mot andra , Dela upp benpasset i två eller tre pass osv , med du förstår nog principen.
Tex delat på 3 pass så skulle det kunna se ut som följande :
Dag 1
5 X 10 Knäböj
5 X 10 Marklyft
4 X 15 Benspark
+ 2 Andra muskelgrupper
Dag 2 Annat tex Bröst , Rygg
Dag 3
5 X 10 Front böj
5 X 10 Utfall
4 X 15 Lårcurl
+ 2 Andra muskelgrupper
Dag 4 Vila
Dag 5
5 X 5 Knäböj
5 X 5 Marklyft
5 X 15 Benpress
+ 2 Andra muskelgrupper
Dag 6 Annat Tex Axlar , Rygg , Bröst
Finns ju en uppsjö av upplägg på Internet som du antigen kan köra rakt av eller hämta inspiration ifrån.
Vill du se ut som en styrkelyftare tränar du som en styrkelyftare , Vill du se ut som en Bikinifitness atlet tränar du som en Bikinifittness atlet.
Vidare istället för BCAA så kan det vara värt att ta en Proteinshake eller två per dag för att få upp intaget av Protein , Bcaa för du i dig då per automatik.
Finns vidare inga vetenskapliga bevis på att BCAA fungerar så som det påstås av alla som försöker sälja det.
Jag har styrketränat 5-6dgr i veckan sedan över 1års tid. Tränar inte ben varje pass utan har olika benpass för varje pass med mycket vanliga övningar såsom squats, one leg squats som bulgarian splits och andra varianter kneeling squats, legpress, hip thrusters, abductor, kickbacks, deadlifts, single-leg deadlifts osv osv så jag har mycket basövningar blandat med isolerade under mina benpass...
Tränar redan överkropp såsom bröst, axlar, rygg, biceps & triceps också minst 2dgr i veckan
Jag kmr försöka se till att äta mycket protein men ändå hålla ett litet kaloriunderskott så att jag snabbt blir av med fettet. Det är inte många kilon de handlar om så stressar i onödan men känner mig jättestor som på bild 2.
Nu har det gått ca 5dgr sedan jag började och har gått ner 1kg vilket jag känner på magen direkt trots att 1kg inte är någonting