Anonym (va) skrev 2019-01-08 01:27:21 följande:
Kan ni förklara för en man varför ni kvinnor väljer att ha så tighta och ibland lågt skurna byxor att när ni böjer er fram syns ryggen och trosorna? Har nån string på sig ser det ännu mer framträdande ut. Ofta kläs det i kombination med korta tröjor/jackor.
Finns det någon mening med det där? Ser hur tjejer kämpar för att dra ner tröjan för att inte visa så mycket... men sen åker tröjan upp igen... duh.
Vill ni att vi ska se era trosor? Kanske finns en mening iofs eftersom ni har kläder som ingen annan ser i vanliga fall. Försöker ni kåta upp nån stackars man?
Varför skriver du "ni kvinnor" i rubriken. Jag tycker det rä så tröttsamt med så otydliga urbriker här på forumet. Du fattar väl själv att "ni kvinnor" inte kan svara för alla andra kvinnor, bara för sig själv och nejm jag har inte sådana byxor. Hade inte ens som tonåring. Varför skriver du inet "varför haren del så tajta byxor?"
Sen borde du inte vara dummare än att du förstår att mycket handlar om modet. En period skulle det vara utsvängad byxor, eller "ballongbyxor", haremsbyxor osv. Det har inte alltid handlat om tajta byxor.
Minns alltför väl alla brödernas killkompisar på 70-talet hade så tajta jeans (sk stuprör) att jag inte fattade hur de fick plats med ett organ därfram. Tjejer hade också stuprör men där fanns så att säga inte den problematiken.
Haha rörmokarhäng -kul! Jag har växt upp med termen Gällivarejäng men det är samma sak
Om du blir kåt av att se någons troskant TS, så ligger det som bekant i betraktarens öga. Och vi ska väl inte hamna i den urgamla debatten om att tjejen får skylla sig själv om hon blir våldtagen för att mannen ifråga inte kunde hålla sig borta pga tjejens tajta byxor! Något mer cred brukar vettiga män vilja ha, att vi ska kunna lita på att de kan kontrollera sig själva. Kan du inte?