• Anonym (va)

Varför har ni kvinnor så tighta byxor?

Kan ni förklara för en man varför ni kvinnor väljer att ha så tighta och ibland lågt skurna byxor att när ni böjer er fram syns ryggen och trosorna? Har nån string på sig ser det ännu mer framträdande ut. Ofta kläs det i kombination med korta tröjor/jackor.

Finns det någon mening med det där? Ser hur tjejer kämpar för att dra ner tröjan för att inte visa så mycket... men sen åker tröjan upp igen... duh.

Vill ni att vi ska se era trosor? Kanske finns en mening iofs eftersom ni har kläder som ingen annan ser i vanliga fall. Försöker ni kåta upp nån stackars man?

• Svar på tråden Varför har ni kvinnor så tighta byxor?
  • Anonym (Sara)

Det är nog flickor och tjejer du får fråga, inte kvinnor.

• Anonym (fnys)

Ni pojkar gör ju likadant, så varför ska inte vi få göra så?

• Anonym (Vera)

Mode? Oftast är det väl så. Ser snyggt ut när personen står upp men kan vara opraktiskt i andra sammanhang. Det där med att trosorna syns är förmodligen personen inte medveten om, eller medveten om och försöker förhondra i de fall du ser att de drar i kläderna.

Vi ser ju inte oss själva bakifrån i rörelse. Det är ju inte helt vanligt att se en person som lutar sig fram och har för lågr skurna eller nedhasade byxor för att det ska vara trevligt för den som står bredvid, men helt klart händer det. Jag har oftast sett det hos män. Oftast i fall då det nog mer handlar om bekväma kläder snarare än mode.

• Anonym (rövhår)

Finns gott om ben som visar sin håriga röv när dom böjer sig fram. Dvs äldre män upp mot 50-60 års åldern. Kallas rörmokarhäng...Så innan du gnäller på kvinnors byxor hoppas jag du själv hukat dig framför en spegel och sett till så du inte visar rövhålet..

• MsFry

Vem har klätt sig så de senaste 10 åren? Nej ?vi kvinnot? klär oss inte så. Möjligen enstaka tonåring men sällan vuxna kvinnor efter 2008.

• Anonym (nnn)
    Anonym (va) skrev 2019-01-08 01:27:21 följande:

Kan ni förklara för en man varför ni kvinnor väljer att ha så tighta och ibland lågt skurna byxor att när ni böjer er fram syns ryggen och trosorna? Har nån string på sig ser det ännu mer framträdande ut. Ofta kläs det i kombination med korta tröjor/jackor.

Finns det någon mening med det där? Ser hur tjejer kämpar för att dra ner tröjan för att inte visa så mycket... men sen åker tröjan upp igen... duh.

Vill ni att vi ska se era trosor? Kanske finns en mening iofs eftersom ni har kläder som ingen annan ser i vanliga fall. Försöker ni kåta upp nån stackars man?

Varför skriver du "ni kvinnor" i rubriken. Jag tycker det rä så tröttsamt med så otydliga urbriker här på forumet. Du fattar väl själv att "ni kvinnor" inte kan svara för alla andra kvinnor, bara för sig själv och nejm jag har inte sådana byxor. Hade inte ens som tonåring. Varför skriver du inet "varför haren del så tajta byxor?"

Sen borde du inte vara dummare än att du förstår att mycket handlar om modet. En period skulle det vara utsvängad byxor, eller "ballongbyxor", haremsbyxor osv. Det har inte alltid handlat om tajta byxor. 

Minns alltför väl alla brödernas killkompisar på 70-talet hade så tajta jeans (sk stuprör) att jag inte fattade hur de fick plats med ett organ därfram. Tjejer hade också stuprör men där fanns så att säga inte den problematiken. 

Haha rörmokarhäng -kul! Jag har växt upp med termen Gällivarejäng men det är samma sak Glad 

Om du blir kåt av att se någons troskant TS, så ligger det som bekant i betraktarens öga. Och vi ska väl inte hamna i den urgamla debatten om att tjejen får skylla sig själv om hon blir våldtagen för att mannen ifråga inte kunde hålla sig borta pga tjejens tajta byxor! Något mer cred brukar vettiga män vilja ha, att vi ska kunna lita på att de kan kontrollera sig själva. Kan du inte? 
  • Anonym (Vera)

Jag såg inte ens sista meninge förrän nu. Tror du verkligen det? Tror du samma om män med för lågt skurna byxor med häng och för kort tshirt som böjer sig fram så att delar av rumpan syns?

Personligen har jag aldrig tänkt den tanken.

Ett tag var det ju jätteinne för killar att ha lågt skurna byxor så att kalsongkanten syntes, fanns tom byxor med insydda fejkkalsongkanter. Modet varerar...

• Anonym (ser)
    Anonym (va) skrev 2019-01-08 01:27:21 följande:

Tycker jag ser det där ännu mer hos män. Byxorna nedhasade så halva kallingarna och/eller den håriga klyftans syns när de böjer sig framåt. Tröjan täcker knappt hängmagen. Så ofräscht och fult.

Vill ni att kvinnor ska se era kallingar? Fast om ni försöker kåta upp kvinnor så är det ju helt fel taktik i alla fall. Motbjudande snarare. 
  • Anonym (Franskmann)

Finns ju en hel del killar och män som har alldeles för tighta, så kallade Skinny fit jeans.

Titta bara här; www.zalando.se/cheap-monday-him-spray-jeans-skinny-fit-grey-ch622g052-c11.html

Detta är ändå en modell och ändå ser byxorna löjligt tajta ut.

Blir ju ännu värre när så många män idag är långsmala humlestörar med pinnsmala ben, ser nästan ut som tecknade figurer.

Finns ju modellen Slim fit också, som är lite mindre tajt, men som ändå är fruktansvärt obekväm att ha på sig, blir väl så när mode är idioti.

• Nimzay

Undrar jag också :S Nu är jag ju visserligen själv kvinna/tjej men har hursomhelst även jag reagerar på att många kvinnor (framförallt unga tjejer) verkar ha en förkärlek för att gå omkring i väldigt tighta byxor, och då detta ofta kombinerat med korta tröjor och jackor. Givetvis får dessa ha på sig vad de vill och det är väl inget jag stör mig på egentligen, kan väl till och med se ganska snyggt/fint ut ibland. Men jag måste ju dock samtidigt medge att det förbryllar mig iaf en aning :---O, då jag själv inte skulle kunna tänka mig att ha gå ut i så pass tighta byxor med riktigt kort överdelsplagg till, för skulle nog i så fall ha känt mig väldigt obekväm och nästan naken, haha. För jag menar, vissa tjejers byxor är ju veeerkligen riktigt tighta - typ så att man ser hela deras kroppsform väääldigt tydligt måste jag säga...är ju nästan man ibland undrar varför de ens har byxor, hehe jk xD

Men däremot kan jag inte precis påstå att jag upplever samma sak som ts med lågt skurna byxor på kvinnor/tjejer, utan där kan jag nog i så fall hålla med vissa andra i tråden en aning i att det nog i så fall främst är killar och män som springer runt i denna typ av byxor - fast i själva verket kan jag väl dock inte precis påstå att jag brukar se sådär jättemånga människor med lågt skurna byxor överhuvudtaget, var väl i så fall vanligare för några år sedan typ.

• Anonym (C)

Jag tycker om tighta byxor som framhäver mina kurvor som jag är väldigt nöjd med. Är så fåfäng att jag tycker jag är snygg i dem och visar gärna de kurvor jag blivit begåvad med.

• Pentra

Vill jag ha tajta jeans på mig så letar jag tills jag hittar en modell som inte åker ner och visar både det ena och det andra så fort jag rör mig. Och, för säkerhets skull, så har jag även på mig ett lång tajt linne, under övriga kläder, som jag stoppar ner i jeansen. Så, min skåra och mina trosor slipper du definitivt att se! Tycker det ser så fruktansvärt fult och avtändande ut när folk låter byxorna hasa ner och de visar myntinkast, håriga skinkor och/eller underkläder. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• flygrl

Som flera andra påpekat e det väl individuellt bland oss kvinnor vilken typ av byxor och storlek vi väljer. Och det tycks iaf mig va lika vanligt med män som bär byxorna så halva röven blottas. :/ Med det sagt bär jag gärna kläder som sitter bra och hyfsat tätt mot kroppen för det helt enkelt ser bra ut enligt mig. Men det ska inte sitta så trosorna eller rentav skåran syns. Usch & blä för det! :/

Sen e jag ju lite av en hiphoper så klär mig också en del i lite bylsigare kläder. Lite motsägelsefullt kanske men så e det.

• smulpaj01

Jag har så gott som alltid tajta jeans, gärna lagom lågt skurna. Jag har det för att jag tycker det är snyggt när man har långa slanka ben och snygg rumpa. Har även nästintill alltid string eftersom jag inte vill att troskanten ska synas.

MEN jag har aldrig så korta tröjor och/eller jackor att jag behöver dra i mina kläder för att inte visa trosorna.

• Anonym (asdf)
    Anonym (nnn) skrev 2019-01-08 07:32:44 följande:
    Varför skriver du "ni kvinnor" i rubriken. Jag tycker det rä så tröttsamt med så otydliga urbriker här på forumet. Du fattar väl själv att "ni kvinnor" inte kan svara för alla andra kvinnor, bara för sig själv och nejm jag har inte sådana byxor. Hade inte ens som tonåring. Varför skriver du inet "varför haren del så tajta byxor?"

Sen borde du inte vara dummare än att du förstår att mycket handlar om modet. En period skulle det vara utsvängad byxor, eller "ballongbyxor", haremsbyxor osv. Det har inte alltid handlat om tajta byxor. 

Minns alltför väl alla brödernas killkompisar på 70-talet hade så tajta jeans (sk stuprör) att jag inte fattade hur de fick plats med ett organ därfram. Tjejer hade också stuprör men där fanns så att säga inte den problematiken. 

Haha rörmokarhäng -kul! Jag har växt upp med termen Gällivarejäng men det är samma sak Glad 

Om du blir kåt av att se någons troskant TS, så ligger det som bekant i betraktarens öga. Och vi ska väl inte hamna i den urgamla debatten om att tjejen får skylla sig själv om hon blir våldtagen för att mannen ifråga inte kunde hålla sig borta pga tjejens tajta byxor! Något mer cred brukar vettiga män vilja ha, att vi ska kunna lita på att de kan kontrollera sig själva. Kan du inte? 
    #inteallakvinnor

Stor humor i det lilla :)
  • Anonym (Tränar)
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-08 01:29:00 följande:

Det är nog flickor och tjejer du får fråga, inte kvinnor.

Ja så är det unga tjejer som tränar och är aktiva har tajtare kläder 
    Anonym (fnys) skrev 2019-01-08 07:06:25 följande:

Ni pojkar gör ju likadant, så varför ska inte vi få göra så?

Ja det är samma där 

• Anonym (tja...)

Antagligen för att de tycker det är snyggt och högaktningsfullt skiter fullständigt i vad andra tycker. 

• Anonym (tja...)

Aha, nu ser jag att den innan mig hittat en gammal tråd och återupplivat den  

Svar på tråden Varför har ni kvinnor så tighta byxor?